خوشحالی یونایتد از داشتن فرناندز

دست‌کم نیمی از موفقیت این فصل منچستر یونایتد مدیون عملکرد فرناندز است

بازیکن پرتغالی یونایتد، نقشی اساسی در جایگاه این تیم در رده دوم جدول داشته - PHIL NOBLE / POOL / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، به‌ویژه با توجه به نداشتن بازیکنان درجه یک و صاحب‌نام نسبت به دیگر تیمهای لیگ جزیره، بدون شک نتایج بسیار قابل قبولی کسب کرده است و توانسته است جایگاه دوم را در اختیار گیرد. 

تیم یونایتد در جریان بازی هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ جزیره در ورزشگاه اولدترافورد پذیرای تیم فوتبال برایتون بود و موفق شد در دیداری سخت، دو بر یک پیروز شود. با توجه به دو بازی عقب‌افتاده نسبت به صدرنشین، یعنی منچسترسیتی، اختلافی ۱۷ امتیازی بین این دو پیش آمده بود. منچستر یونایتد در این رقابت کار را بهتر آغاز کرد، ولی در طول جریان بازی رفته رفته اشتباهات زیاد بازیکنان یونایتد در دادن پاس به یکدیگر و ناهماهنگی در بین آنها کاملاً به چشم می‌آمد. همین نکته سبب شد تا برایتون خیلی زود توانست با همت دنی ولبک، مهاجم سابق تیم فوتبال یونایتد، به گل برسد و نیمه نخست برای یونایتد بسیار بد و نا‌امید کننده به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ادیسون کاوانی، مهاجم تیم یونایتد، در این نیمه حتی موفق به زدن یک شوت به سمت دروازه تیم برایتون نشد و مانند دیگر بازیکنان این تیم، عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشت. سولسشر که دوست نداشت تیمش در اولدترافورد شکست دیگری متحمل شود و اختلاف امتیاز آن با صدر بیشتر شود، آهنگ بازی را تغییر داد و یونایتد توانست با باز کردن بازی در کناره‌ها، از شکاف ایجاد شده در عمق دفاع برایتون و خلاقیت برونو فرناندز استفاده کند و گل تساوی را توسط راشفورد به ثمر برساند. 

تعویض کاوانی در ادامه بازی، که بود و نبودش تأثیری در روند بازی یونایتد نداشت، این فرصت را به منچستر داد تا فشار را بر تیم برایتون بیشتر کند و با بازی خوب خود در نیمه دوم، کار را برای تیم میهمان تمام کند. منچستر موفق شد یک بار دیگر و باز هم با اتکا به خلاقیت فرناندز در دادن پاس‌های موثر، این بار توسط گرینوود به گل دوم برسد و این بازی سخت را دو بر یک به پایان برساند.

فرناندز در این مسابقه باز هم نشان داد که حضور او در این فصل از رقابت‌ها برای یونایتد بسیار کلیدی بوده است و شاید بتوان گفت که موفقیت یونایتد و جایگاه آن در رده دوم جدول، به این بازیکن برمی‌گردد و دست‌کم نیمی از آن موفقیت را مدیون عملکرد فرناندز است.

بعد از اتمام بازی، سولسشر از عملکرد ضعیف بازیکنانش در نیمه نخست انتقاد کرد و معتقد بود که باید با تمرکز بیشتری دفاع می‌کردند و گفت که «همین اشتباهات کوچک باعث می‌شود تا تلاش بقیه بازیکنان» هدر رود. او افزود که بازگشت بازیکنان از مسابقات ملی همیشه مشکل‌ساز است و در اولین مسابقه پس از وقفه طولانی این مشکلات به وجود می‌آید، و مصدومیت بازیکنان هم کار را سخت‌تر می‌کند، «زیرا ما یکی از بازیکنان اصلی خود یعنی مارسیال را تا آخر فصل در اختیار نخواهیم داشت.» او همچنین در مورد حضور نداشتن دخیا، دروازه‌بان اصلی تیم، صحبت چندانی نکرد و فقط گفت که مشکل خاصی برای حضور او در ترکیب اصلی در بین نیست، او به تازگی از مسابقات ملی و تعطیلات در کنار خانواده به تیم اضافه شده بود و برای حضور در مسابقه آمادگی نداشت.

اما به نظر می‌رسد که درخشش هندرسون کار را برای حضور دخیا در درون دروازه مقداری دشوار کرده است. حقوق سنگین ۳۵۰ هزار پوندی دروازه‌بان اسپانیایی در هفته و این‌ که او هنوز دو سال دیگر با یونایتد قرارداد دارد، سران باشگاه را به این فکر انداخته است که او را در تابستان پیش رو به فروش برسانند. 

بیشتر از ورزش