درخشش هری کین هم برای برد تاتنهام کافی نبود

تاتنهام تا کنون ۱۰ امتیاز را با گل‌هایی که در ده دقیقه پایانی می‌خورد، از دست داده است

هر کین تا اینجای فصل ۱۹ گل برای تاتنهام به ثمر رسانده است - STU FORSTER / POOL / AFP

این فصل از رقابتهای لیگ برتر انگلستان بسیار پرهیجان‌تر از سالهای گذشته پیگیری می‌شود. اختلاف امتیازات تیمها در بالا و میانه جدول رقابت را برای گرفتن سهمیه در مسابقات اروپایی، فصل بعد بسیار جذاب‌تر کرده است و هر هفته جایگاه تیمها تغییر می‌کند. 

تیم فوتبال تاتنهام نیز با سرمربی پرتغالی خود یعنی ژوزه مورینیو از این امر مستثنی نیست و با فراز و نشیب‌های زیادی که در این فصل از رقابت‌ها پشت سر گذاشته است، به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر در انتهای فصل است. 

تاتنهام در هفته سی‌ام، مقابل تیم فوتبال نیوکاسل قرار گرفت و این شانس را داشت تا با پیروزی مقابل این تیم انتهای جدولی، به رده های بالاتر جدول صعود کند، اما حتی با درخشش هری کین در این رقابت حساس در خارج از خانه، نتیجه‌‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد و به یک امتیاز این بازی قناعت کرد. تاتنهام بازی را بسیار خوب و تهاجمی آغاز کرد، اما تیم نیوکاسل نیز در بخش‌هایی از بازی بسیار خطرناک ظاهر شد و خیلی زود به گل اول بازی دست یافت. اما این گل خیلی زود توسط هری کین پاسخ داده شد و تاتنهام توانست ظرف مدت ۶ دقیقه بعد از دریافت گل از سوی تیم میزبان، دو گل توسط هری کین آماده به ثمر برساند و دو بر یک پیش افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ماشین گلزنی تیم فوتبال تاتنهام که به تازگی نیز خواهان جدایی از این تیم لندنی شده است، تا اینجای فصل ۱۹ گل برای تاتنهام به ثمر رسانده است و موفق شده ۱۳ پاس گل را نیز ثبت کند. او که همراه با تانهام، شانس کمی برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد می‌بیند و از قهرمانی در لیگ برتر انگلستان ناامید شده است، قصد دارد در تیم دیگری به این موفقیت برسد. 

اما این پایان کار در این مسابقه نبود و تیم قدیمی و ریشه‌دار نیوکاسل در نیمه دوم برای جبران گل‌هایی که  خورده بود تلاش زیادی کرد. خبر خوش برای مورینیو و هواداران تاتنهام بازگشت سون به تیم بود که پس از طی کردن دوران مصدومیت سه هفته‌ای، قادر به انجام بازی شده بود و به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم وارد زمین شد. قرار نگرفتن بیل از ابتدا در ترکیب اصلی تیم، بازهم از اتفاقات و تصمیم‌های عجیبی بود که مورینیو در این رقابت اتخاذ کرده بود.

آن اختلاف یک گل، در دقایق پایانی فشار را بر تیم تاتنهام بیشتر کرد و در نهایت در دقیقه ۸۵، تیم فوتبال نیوکاسل موفق شد تا بازی را به تساوی بکشد. مورینیو که دار و ندار خود را در مسابقه‌ای که در آن برتر بود از دست رفته می‌دید، گرت بیل را در دقیقه ۸۸ وارد زمین کرد، اما نتیجه‌ای نداشت و این رقابت با حساب دو بر دو به پایان رسید. 

مورینیو به شدت از این نتیجه و از دست دادن سه امتیاز ناراحت بود و گفت:  «وقتی در تیم شاهد بی‌نظمی‌هایی باشیم، این جور اتفاقات هم رخ می‌دهد و به شدت مجازات می‌شویم. ما در این بازی به خودمان باختیم، چرا که می‌توانستیم با گل‌های بیشتری پیروز این مسابقه باشیم.»

تیم فوتبال تاتنهام می‌توانست با پیروزی در این رقابت، خود را در جمع چهار تیم بالای جدول قرار دهد، ولی تاکنون ۱۰ امتیاز را با گل‌هایی که در ده دقیقه پایانی در مسابقات دریافت می‌کند، از دست داده است. 

بیشتر از ورزش