آرسنال حتی برای گرفتن سهمیه اروپا هم شانس کمی دارد

به نظر می‌رسد آرتتا تا تبدیل شدن به یک مربی کاردان و قابل‌اعتماد، فاصله زیادی دارد و تیم فوتبال آرسنال برای او، جایگاهی بزرگتر از توانایی‌هایش بوده است

دیه گو ژوتا مهاجم تیم فوتبال لیورپول - Catherine Ivill / POOL / AFP

حساسترین مسابقه هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ جزیره بین دو تیم فوتبال آرسنال و لیورپول در ورزشگاه امارات و به میزبانی تیم آرسنال برگزار شد و تیم فوتبال لیورپول با ارائه یک بازی کاملا برتر، موفق شد تا سه بر صفر تیم فوتبال آرسنال را در لندن شکست دهد.

سال گذشته، زمانی که میکل آرتتا، یکی از دستیاران اصلی گواردیولا در منچسترسیتی، در میانه فصل و به درخواست سران باشگاه آرسنال به سمت سرمربیگری این تیم منصوب شد، تمامی کارشناسان فوتبال بر این عقیده بودند که او می‌تواند روزهای رویایی آرسنال با آرسن ونگر در سالیان دور را تکرار کند.

در سال گذشته او موفق شد آرسنال را در مدت زمانی اندک پس از حضور خود، در جام حذفی انگلستان به مقام قهرمانی برساند و این امید را در دل هواداران این تیم به وجود آورد که روزهای خوشی در انتظار آن‌ها است. اما با شروع فصل جدید، مشخص شد که آرسنال از لحاظ تیمی با مشکل مواجه است و به بازیکنان بزرگ و کارآمد نیاز دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته مورد توجه دیگر این است که به نظر می‌رسد آرتتا هم تا تبدیل شدن به یک مربی کاردان و قابل‌اعتماد، فاصله زیادی دارد و تیم فوتبال آرسنال برای او، جایگاهی بزرگتر از توانایی‌هایش بوده است.

این موضوع سبب شد تا این تیم در این فصل از رقابت‌ها، موقعیت جالبی در جدول رده‌بندی نداشته باشد. آن‌ها در بازی مقابل لیورپول، شاید در لحظات کمی از مسابقه جریان بازی را در اختیار داشتند اما عملا این تیم لیورپول بود که توانست با تدبیرهای یورگن کلوپ، مربی خود، برنامه‌های آرسنال برای پیروزی را نقش بر آب کند.

نیمه نخست بازی، کاملا در اختیار تیم فوتبال لیورپول بود اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. در نیمه دوم، تعویض‌های اشتباه آرتتا و تغییر شیوه بازی از سوی وی، باعث شد تا فرصت، در اختیار تیم میهمان قرار بگیرد. دیه‌گو ژوتا، مهاجم پرتغالی و آماده این روزهای باشگاه لیورپول که در تیم ملی نیز درخشش فوق‌العاده‌ای داشته است، پس از ورود به زمین در نیمه دوم، کار را برای آرسنال یکسره کرد و توانست دو گل از سه گل تیمش در این دیدار را به ثمر برساند.

 آن‌ها در یک رقابت حساس در خارج از خانه، سه امتیاز شیرین کسب کردند. این شکست، کار را برای تیم فوتبال آرسنال بسیار سخت خواهد کرد. چرا که آن‌ها هم‌اکنون در رده نهم جدول قرار دارند و با توجه به حضور تاتنهام و اورتون که در رتبه بالاتری از آن‌ها هستند، گرفتن سهمیه برای مسابقات اروپایی بسیار دشوارتر از هر زمان دیگری است. فاصله امتیازی کم آن‌ها با تیم‌های پایین‌تر، حتی این خطر را برای آن‌ها به وجود می‌آورد که شاید در هفته‌های باقیمانده، رتبه کنونی را نیز از دست بدهند و این می‌تواند جایگاه آرتتا روی نیمکت آرسنال را به خطر بیندازد.

آرتتا پس از پایان بازی و عملکرد ضعیف تیمش مقابل لیورپول، تمامی مسئولیت شکست را به عهده گرفت و تیم خود را مستحق این شکست می‌دانست. او از عملکرد بازیکنانش هم ناراضی بود و اعتقاد داشت که آن‌ها در این بازی از خود جسارت زیادی نشان ندادند و نتوانستند آنچه در تمرین‌ها انجام داده بودند، به نمایش بگذارند.

بیشتر از ورزش