کشتی به گل نشسته در کانال سوئز، اندکی شناور شد

کانال سوئز همچنان مسدود است و بازگشایی کامل آن زمان می‌برد

یک شرکت خدمات در کانال سوئز اعلام کرد، با تلاش مهندسان روز دوشنبه کشتی باری عظیمی که باعث مسدودکردن مسیر تردد در کانال سوئز شده بود، اندکی شناور شد. داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کناره کشتی از بخش شرقی کانال فاصله گرفته است. با این حال  مسیر همچنان مسدود است.

به گزارش آسوشیتدپرس، جابه‌جایی جزئی کشتی پس از تلاش بی‌وقفه برای هل دادن و کشیدن کشتی با ۱۰ قایق هنگام ماه کامل و جزر و مد انجام گرفت. ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که با بالا آمدن آب، جابه‌جایی کشتی سرعت گرفته که باعث خوشحالی عوامل نجات و مهندسان شده است.

سرلشکر اسامه ربعی، رئیس سازمان کانال سوئز، تأیید کرد که شناور پس از تلاش موفقیت‌آمیز و مانورهای کشش و فشار، تا حدی شناور شده است. وی گفت که کارگران مسیر کشتی را کاملاً صاف‌کرده و کشتی استرن ۱۰۲ متر (۳۳۴ فوت) از حاشیه کانال حرکت کرده است. در طول شب، چند لایروب تلاش کردند ۲۷۰۰۰ مترمکعب شن و ماسه و کشتی را از مسیر پاک کنند.
موتور کشتی نیز سالم است و کشتی می‌تواند در صورت رها شدن، به مسیر خود ادامه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نزدیک به یک هفته پیش، یک کشتی به بزرگی یک آسمان‌خراش در آبراه حیاتی سوئز به گل نشست و ترافیکی گسترده ایجاد کرد. حدود ۱۵ درصد مسیر کشتیرانی جهان از این کانال می‌گذرد و این بحران، بر زنجیره تأمین کالای جهانی اثر گذاشته است. این انسداد هر روز بیش از ۹ میلیارد دلار بر تجارت جهانی اثر می‌گذارد و زنجیره انتقال کالا را که هم‌اکنون تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا قرار دارد را نیز متوقف کرده است.

نزدیک به ۳۶۷ کشتی که از نفت خام گرفته تا گاو حمل می‌کردند. نرخ حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی با نفتکش‌ها هم‌‌اکنون حدود دو برابر شده است و ده‌ها کشتی حامل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) یا نفت‌گاز مایع (ای‌پی‌جی) منتظر عبور از این کانال هستند.

نزدیک به ۴۵ درصد از کالاهای وارداتی آمریکا، با عبور از کانال سوئز به بنادر عمده در سواحل شرقی ایالات متحده، مانند نیویورک و نیوجرسی، می‌رسند. حدود ۱۲ درصد نقل‌وانتقال تجاری جهان از کانال سوئز عبور می‌کند و تاخیر در بازگشایی آن هزینه‌های زیادی را بر اقتصاد کشورهای مختلف تحمیل خواهد کرد.

در صورت بسته بودن این کانال، کشتی‌های باری مجبور هستند از مسیر جایگزین برای رسیدن به آسیا و اروپا استفاده کنند یا آن که کل قاره آفریقا را دور بزنند که نزدیک به دوهفته بر زمان حمل و نقل می‌افزاید.

بیشتر از جهان