جدول رنگ ژاپنی به جای طالع‌بینی سنتی

جدولی که در ژاپن ابداع شده است، ۳۶۶ سایه‌رنگ مختلف دارد و هر رنگ مختص یکی از روزهای سال است

 جدول رنگی طالع‌بینی مورد استقبال قرار گرفته است - Ivan Alvarado/ REUTERS

 طالع‌بینی قدیمی جای خود را به جدول رنگ ژاپنی می‌دهد که شخصیت ما را پیشگویی می‌کند و این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این جدول طالع‌بینی، مدعی است ویژگی‌های شخصیتی و رنگ خاص مربوط به تاریخ تولد ما را پیشگویی می‌کند.

این جدول که در ژاپن ابداع شده است، ۳۶۶ سایه‌رنگ مختلف دارد و هر رنگ مختص یکی از روزهای سال است؛ از جمله روز اضافی در سال کبیسه.

با آنکه نمودار اصلی به زبان ژاپنی است، نمونه‌ ترجمه شده‌ آن نشان می‌دهد که مثلا روز اول ژانویه براساس این جدول دارای رنگ سفید یخی‌ است و شامل ویژگی‌های شخصیتی مثل «خلوص، زیبایی و سادگی‌» است. یا روز دوم ژوئن با رنگ بنفش تیره و بیانگر خصلت‌هایی مثل «عجیب بودن و جذابیت» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جدول شامل توصیفاتی از شخصیت افراد نیز هست. مثلا کسی که اول اکتبر متولد شده و متناظر با رنگ «نارنجی هوآنگتان» است، به عنوان فردی «پر جنب و جوش» توصیف شده است که «در هنر و ورزش ترقی خواهد کرد.» هر چند، برای تاریخ تولد‌های دیگر، مثلا برای متولدان ۲۲  ژوئن، که به رنگ «لعل قهوه‌ای» است توضیح چندانی غیر از «فردی مهربان» وجود ندارد.

تاریخ تولدهایی هم هستند مثل ۲۹ ماه مه، که خیلی تعریفی نیستند و توصیف شخصیتشان می‌گوید :«شخصی توانا که جای پیشرفت دارد.»

«برای هر روز تولد رنگی خاص وجود دارد»

علاوه بر تقسیمات مبتنی بر شخصیت، رنگ، «رنگ‌واژه» و نام‌رنگ تولد، این جدول شامل یک شناسه HEX برای رنگ روز تولد، و یک قالب ۱۶ ‌تایی برای تشخیص رنگ در زبان علامت‌گذاری متون HTML است.

طبق اعلام  تارنمای دیزاین‌تاکسی، به نظر می‌رسد که معنای رنگ‌های استفاده شده در این نمودار با «نظریه رنگ‌ها»، یعنی علم و هنر کاربری و تلفیق رنگ‌ها و روانشناسی چگونگی تاثیر رنگ‌ها بر احساسات و انتقال احساسات از طریق سایه‌رنگ‌هایی خاص، «مطابقت» دارد.

این نمودار احتمالا اطلاعاتی بیشتر از طالع‌بینی در اختیارمان قرار نمی‌دهد، اما می‌تواند برای طراحان وب یا کسانی که جویای استفاده از رنگ‌های خاص برای برانگیختن احساسات خاص هستند، وسیله‌ای مفید باشد.

در دیزاین‌تاکسی آمده است: «به هر حال از اول قرار بود این تارنما منبعی برای HTML و CSS باشد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی