ترامپ: بیانیه مطبوعاتی را به توییتر ترجیح می‌دهم

ترامپ می‌گوید از وقتی که در توییتر نیست این شبکه وضعیت کسالت‌باری پیدا کرده است

آقای ترامپ هنگام ترک توییتر حدود ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت-OLIVIER DOULIERY / AFP

دونالد ترامپ می‌گوید ترجیح می‌دهد در توییتر صفحه نداشته باشد و شاید شبکه اجتماعی اختصاصی برای خودش راه‌اندازی کند تا بتواند به دنیای رسانه‌های اجتماعی بازگردد، اما بیانیه‌های مطبوعاتی را ترجیح می‌دهد زیرا به اندازه شبکه‌های «کسالت‌بار» اجتماعی وقت آدم را تلف نمی‌کند.

رئیس جمهوری سابق در مصاحبه با فاکس نیوز این مطالب را عنوان کرد و به لارا اینگراهام، مجری آن شبکه،  گفت که از بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی خوشش می‌آید زیرا «مجبور نیست خیلی مواظب تعداد تک‌تک کلماتش باشد.»

آقای ترامپ گفت: «دیگر تعداد خط‌هایی که می‌نویسی محدود نیست و دیگر تو را زیر ذره‌بین نمی‌گذارند. راستش را بگویم، چون بیانیه کمتر می‌دهیم، کیفیتش بیشتر می‌شود.»

«پس از حالا به بعد بیانیه‌هایم را «از دفتر» خودم منتشر می‌کنم و همه آن را می‌خوانند. یعنی در واقع این‌طوری کارسازتر است.»

آقای ترامپ می‌گوید بیانیه‌های رسمی‌اش نسبت به وقتی که هنوز حساب‌های کاربری او را نبسته بودند بسیار آسان‌تر به دست همه کاربران توییتر و فیسبوک می‌رسد. اما با این حال، رئیس جمهوری سابق می‌گوید شاید یک شبکه رقیب راه بیندازد.

جیسون میلر، دستیار رئیس جمهوری سابق، همین هفته اعلام کرد که دو تا سه ماه دیگر شبکه اجتماعی «ترامپ‌نشان» را راه می‌اندازند که البته با شبکه فرانک فرق دارد. فرانک شبکه‌ای است که مایک لیندل، حامی ترامپ و مدیر عامل «مای پیلو» مشغول راه‌اندازی آن است.

روز پنجشنبه آقای میلر در برنامه تلویزیونی مایکل بری گفت رئیس جمهوری سابق با پنج شش شرکت دیدار کرده است و در پی آن است که دو شرکت را از میان آن‌ها برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی مستقلی که دیگر نتوانند از آن بیرونش کنند، انتخاب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای میلر گفت: «او چشم‌به‌راه این بازگشت است. چند گزینه مختلف پیش رو دارد، اما به هر شبکه‌ای که وارد شود، حتماً در آن خبری از سانسور و حذف نخواهد بود. یعنی مثل اعوان و انصار توییتر، فیسبوک و شرکت‌های مختلفی نخواهد بود که سعی دارند صدای محافظه‌کاران را حذف کنند.»

بحث آن شبکه رسانه اجتماعی جدید ترامپ‌نشان که گویا قرار است از غول‌های فناوری سیلیکون‌ولی پیشی بگیرد، در حالی مطرح می‌شود که ترامپ در مصاحبه با اینگراهام گفت برقراری ارتباط از طریق بیانیه‌های مطبوعاتی به او آزادی و اوقات فراغت بیشتری می‌دهد.

او گفت: «اگر ویرگولی را اشتباهی بگذارم، ملت می‌گویند زبان انگلیسی‌اش خوب نیست». او سپس افزود: «نمی‌دانید چه خوب است، آدم خیلی بیشتر وقت دارد و واقعاً می‌تواند حرکتی ایجاد کند و بر چیزهای خیلی مهم تمرکز کند. واقعاً عالی است.»

آقای ترامپ طعنه‌ای هم به توییتر زد که به‌زودی رقیب شبکه در حال راه‌اندازی‌اش خواهد بود، و گفت کاربران دارند آن شبکه را ترک می‌کنند «چون از وقتی که من آنجا نیستم وضعیت کسالت‌باری پیدا کرده است.»

توییتر در ماه فوریه خبر داد که شمار کاربران روزانه‌اش در پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۹۲ میلیون نفر رسیده است که از ۱۵۲ میلیون نفر سال قبل بیشتر است. در ماه ژانویه نیز که رئیس جمهوری سابق دیگر در آن شبکه اجتماعی حضور نداشت، افزایش کاربران هم‌چنان ادامه داشت.

آقای دورسی در جلسه فراخوان سرمایه‌گذاران توییتر در ماه فوریه گفت: «عظمت شبکه ما آشکارا به وجود یک صفحه یا حساب کاربری خاص ربطی ندارد.»

آقای ترامپ هنگام ترک توییتر حدود ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت و شرکت توییتر پیش‌بینی کرد که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رشد آن به حدود ۲۰ درصد کاهش یابد که از ۲۴ درصد دوره مشابه در سال قبل کمتر است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کاهش در سه‌ماهه دوم امسال بیشتر هم باشد و توییتر علت را «جهش چشمگیر» شمار کاربران در سال ۲۰۲۰ ناشی از «وقوع همه‌گیری» اعلام کرده است.  

آقای ترامپ گفت: «توییتر شبکه خیلی خیلی کسالت‌باری است. این را از آدم‌های بسیار متفاوتی شنیده‌ام. برای همین بیرون آمدیم و خیلی‌های دیگر هم ترکش کردند و خیلی‌ها هم الآن دارند بیرون می‌آیند. دیگر خیلی بی‌مزه شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان