چرا از کسی که بیش از حد به شما توجه دارد روی برمی‌گردانید؟

وقتی کسی مشتاق شما است، نشانه آن است که رابطه قابلیت عمیق شدن دارد

 استقلال، نشانه بلوغ است و توجه بیش از حد، به نیاز تعبیر می‌شود- Pexels

این بدترین نوع آن است، مگر نه؟

هنگام باز کردن باب آشنایی و دوستی با مرد یا زنی دیگر، اوقات خوشی دارید و جذب یکدیگر می‌شوید؛ در پیامک‌ها برای هم ایموجی قلب می‌فرستید و شاید قدری خود را دست‌نیافتنی جلوه دهید (مبادا دستتان برای طرف کاملا رو شود)؛ اما بعد از آن چه می‌شود؟ طرف مقابل بیش از حد مشتاق می‌شود و شاید بخواهد دو شب متوالی را با شما بگذراند؛ او به پیامک‌های شما بلافاصله پاسخ می‌دهد و می‌گوید که خیلی از شما خوشش می‌آید. چه وحشتناک!

در این شرایط است که شما بی‌مقدمه و توضیح، دست و پایتان را جمع می‌کنید و حس می‌کنید که دیگر علاقه و توجهی به آن فرد ندارید. این اتفاق بسیار معمول است. بسیاری از ما از این که دنبال ما بدوند، خوشمان می‌آید و وقتی این دنبال کردن تمام می‌شود، علاقه خود را هم از دست می‌دهیم. صد البته زمانی که حس کنیم دیگران ما را نمی خواهند، به نظرمان بسیار جذاب‌تر می‌آیند؛ به همین دلیل  است که اغلب فکر می‌کنیم باید خود را دست‌نیافتنی جلوه دهیم.

اما دلیل آن چیست؟ 

اگر اغلب از کسانی که به شما بیش از حد توجه نشان می‌دهند دوری می‌کنید، متاسفانه علت آن، نگرانی از نزدیکی است. وقتی کسی مشتاق شما است، نشانه آن است که رابطه قابلیت عمیق شدن دارد. آیا هرگز از این که حدس می‌زنید یک رابطه چند هفته‌ای امکان تبدیل شدن به چیزی واقعی را دارد، وحشت کرده‌اید؟ بله، مقصر شما هستید! 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جِس کان، رئیس و ناظر در موسسه درمان‌های جنسی و جنسیتی نیویورک، به «ریفاینری ۲۹» می‌گوید: «هنگامی که رابطه نزدیکتر می‌شود، در معرض آسیب‌پذیری بیشتری قرار می‌گیرد و طرفین آسانتر آزرده می‌شوند؛ بنابراین وقتی خودتان را کنار می‌کشید، می‌خواهید کسی آزرده‌تان نکند.» کان می‌افزاید: «در واقع، برخی از مردم در خواسته نشدن احساس امنیت می‌کنند زیرا این برایشان عادی‌تر است.»

اما این تنها دلیل فرار از علاقه زیاد طرف مقابل نیست و ممکن است نشان نوعی بیچارگی و ناامیدی باشد؛ نمی‌خواهید با کسی که چنان زندگی‌اش خالی است که تنها به شما می‌چسبد، رابطه برقرار کنید. استقلال، نشانه بلوغ است و توجه بیش از حد، به نیاز تعبیر می‌شود.

کان می‌گوید می‌توانید علت فرار خود از یک رابطه را، هنگامی که کسی به شما توجه نشان می‌دهد، با نگاهی به عقب و روابط گذشته خود و این که چرا چنین واکنشی نشان دادید، تحلیل کنید. 

او می‌گوید: «به نمونه‌های روابط نزدیک و عشق گذشته و نیز زندگی خانوادگی خود فکر کنید.»

دوستانتان به شما می‌گویند وقتی سرانجام به شریک واقعی خود بربخورید و رابطه شما آینده داشته باشد، فرار نخواهید کرد؛ اما آیا واقعا این صحت دارد؟ یا این که مانعی است که خودتان باید از آن بگذرید؟

اگر کسی پنج پست اینستاگرام شما را پسندید و سه بار پشت هم برایتان پیامک فرستاد و یک عکس سلفی با شما را در حساب فیس‌بوکش به اشتراک گذاشت، بکوشید وحشت نکنید؛ چون در نهایت، منشا این مشکل، آن‌ها نیستند، بلکه شمایید.

این مقاله پیش‌تر در سپتامبر سال ۲۰۱۷منتشر شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی