مهره‌های کلیدی لیورپول قصد جدایی  دارند

رابی فاولر: صلاح اگر می‌خواهد برود، می‌تواند برود؛ چون در لیورپول دلمان برای کوتینیو هم تنگ نشد

محمد صلاح ستاره تیم فوتبال لیورپول - Laurence Griffiths / POOL / AFP

در این فصل از رقابت‌ها، تیم فوتبال لیورپول علی‌رغم ارائه بازی‌های زیبا و هجومی، نتوانسته است اقتدار یکی دو سال گذشته خود را نشان دهد و نتایج قابل قبولی را کسب کند. آن‌ها به دلیل مشکلات مالی نتوانستند در این فصل از رقابت‌ها بازیکن خوب و موثری جذب کنند تا در کنار بقیه بازیکنان بزرگ، قدرت تیم را افزایش دهد.

در فصل گذشته، آن‌ها توانستند بعد سالیان طولانی قهرمانی را برای لیورپولی‌ها به ارمغان بیاورند و هواداران این تیم امیدوار بودند که این قهرمانی‌، با وجود این بازیکنان فوق‌العاده، تداوم داشته باشد اما در این فصل، تیم فوتبال لیورپول با مصدومیت عده زیادی از بازیکنان خود در ابتدای فصل مواجه شد و به خصوص نبودن مدافع قدرتمند این تیم یعنی فن دایک، مشکلات زیادی را برای آن‌ها پیش آورد.

با توجه به این موارد، حالا به نظر می‌رسد که تیم فوتبال لیورپول مقداری از آمادگی سال‌های قبل خود فاصله گرفته و نتایج ضعیف این تیم در لیگ برتر و از دست دادن شانس قهرمانی و حتی کسب سهمیه برای مسابقات لیگ قهرمانان فصل بعد هم سبب شده است تا بازیکنان بزرگی این تیم، قصد جدایی داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از این بازیکنان که در نتیجه‌گیری‌های لیورپول در این چند فصل، نقشی کلیدی را داشت، اینالدوم، هافبک هلندی این تیم است که در تابستان آینده به تیم فوتبال بارسلونا خواهد پیوست. تابستان سال گذشته ابتدا قرار بود او به درخواست رونالد کومان، سرمربی بارسا، به این تیم اسپانیایی بپیوندد اما سران باشگاه لیورپول حاضر به انجام این انتقال نشدند و او مجبور شد تا پایان قرارداد خود، در لیورپول بماند. وی در تابستان پیش رو می‌تواند آزادانه از جمع شاگردان کلوپ جدا شود.

اما حالا به نظر می‌رسد که مهمترین بازیکن این تیم یعنی محمد صلاح هم که بی‌شک اصلی‌ترین عامل موفقیت‌های لیورپول در این سال‌ها به شمار می‌رود، از حضور در این تیم راضی نیست و قصد دارد از جمع قرمزها جدا شود. شکست در مقابل چلسی و تعویض او در آن مسابقه پیش از اتمام بازی، ناراحتی‌هایش روی سکوها و پیام توییتری جنجالی مدیر برنامه‌های او، همه گواه این موضوع است که او دیگر در آنفیلد نخواهد ماند. البته در ابتدای فصل جاری نیز صحبت‌هایی مبنی بر جدایی این مهاجم مصری به گوش می‌رسید اما حالا با وضعیت این روزهای لیورپول، جدایی او محتمل‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

باشگاه رئال مادرید بارها علاقه خود را به جذب این بازیکن نشان داده است اما با وضعیت مالی این روزهای تیم‌ها، گمان نمی‌رود که باشگاه رئال توانایی به خدمت گرفتن او را داشته باشد. البته او در ماه فوریه به عنوان بهترین بازیکن لیورپول از نگاه هواداران انتخاب شد و در شهر لیورپول بسیار محبوب است. او همچنین در اظهارنظری بیان کرده بود که به بهبود شرایط لیورپول در هفته‌های باقیمانده خوش‌بین است و آن‌ها با کار تیمی می‌توانند این نتایج ضعیف در طول فصل را فراموش کنند. صلاح هم‌اکنون با ۱۷ گل به همراه هری کین از تیم فوتبال تاتنهام، در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

رابی فاولر، یکی از اسطوره‌های لیورپول، به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است: «صلاح اگر می‌خواهد برود، می‌تواند برود؛ چون در لیورپول دلمان برای کوتینیو هم تنگ نشد. اگر بازیکنی قصد جدایی دارد، نمی‌توان به زور مانع شد. صلاح اگر خوشحال نیست، باید از لیورپول برود. دقیقا نمی‌دانم چه برنامه‌ای در سر دارد ولی به نظر می‌رسد که هدف صلاح، رفتن به تیمی دیگر است.»

بیشتر از ورزش