ابراز تعجب ترامپ ازرسانه‌ها در عدم پوشش افتادن بایدن روی پلکان هواپیما

ترامپ: بایدن احتمالا به زودی جای خود را به کامالا هریس، واگذار خواهد کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، حادثه زمین خوردن جو بایدن هنگام بالا رفتن از پلکان هواپیمای ایرفورس‌وان را «بسیار بد» خواند و مدعی شد که «مهمترین جنبه» این حادثه، نادیده گرفته شدن آن از سوی رسانه‌ها است. 

ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوزمکس که گرایش‌های محافظه‌کارانه دارد، اظهار داشت که جانشین ۷۸ ساله او، احتمالا به زودی جای خود را به کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، واگذار خواهد کرد.

ترامپ در ادامه افزود: «زمین خوردن بایدن، بسیار بد بود. در واقع یک بار هم نبود؛ سه بار زمین خورد و بخش بزرگی از رسانه‌های جریان کم طرفدار، اصلا آن را پوشش ندادند. کل حادثه باورنکردنی است؛ دیگر آزادی مطبوعات وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زمین خوردن جو بایدن را بیشتر رسانه‌ها، از جمله ایندیپندنت، پوشش دادند. حتی بعضی رسانه‌ها، سر خوردن بایدن را با تلو تلو خوردن ترامپ در حال راه رفتن روی یک مسیر شیب‌دار پس از سخنرانی در مراسمی در ژوئن سال ۲۰۲۰، مقایسه کردند. 

با این حال، بخشی از ناظران با مقایسه پوشش متفاوت این دو رخداد، معتقدند که زمین خوردن بایدن آنچنان که باید، توجه رسانه‌ها اعم از وب‌گاه‌های خبری و شبکه‌های تلویزیونی را جلب نکرده است.  

در همین زمینه، برنارد گولدبرگ، خبرنگار نشریه هیل، پوشش هر دو رویداد را در شبکه سی‌ان‌ان مقایسه کرده است. او می‌گوید که سی‌ان‌ان، صرفا ۱۵ ثانیه سر خوردن بایدن را پوشش داده در حالی که لنگ زدن چند ثانیه‌ای ترامپ در سال گذشته، به مدت ۲۲ دقیقه زیر ذره‌بین برده شده است. 

در پاسخ به پرسش مجری شبکه نیوزمکس از ترامپ مبنی بر این که آیا وی از این نابرابری در پوشش منفی خبری شوکه شده است یا خیر، او گفت: «من توقع دیگری ندارم. در واقع وقتی من در مسیر وست پوینت به محل سخنرانی که مثل یخ لیز بود و هیچ نرده و حفاظی هم نداشت (برنامه‌ریزی‌ عالی!) راه می‌رفتم، سانت سانت قدم برمی‌د‌اشتم، چون این که مثل بایدن زمین بخورم، آخرین چیزی بود که می‌خواستم.» 

ترامپ در ادامه، با طعنه به حزب دموکرات، پیش‌بینی کرد که این حزب از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای اعلام  ناتوانی جو بایدن در ایفای مسولیت‌های ریاست‌جمهوری و سپس انتصاب خانم هریس به مقام رئیس‌جمهوری، استفاده خواهد کرد.

ترامپ در عین حال ابراز امیدواری کرد که هرگز چنین واگذاری قدرتی بین بایدن و هریس رخ ندهد، چرا که از دیدگاه ترامپ، چنین موضوعی «از قبل برنامه‌ریزی شده و به واقعیت پیوستن آن بسیار جدی است.»  

در این مصاحبه، ترامپ همچنین به طور ضمنی نسبت به توانمندی ذهنی جو بایدن ابراز شک و تردید کرد و اظهار داشت که این ناتوانی ذهنی حتی شاید در حدی باشد که او (بایدن) قدرت فهم فرمان‌های اجرایی را که صادر می‌کند، نداشته باشد. 

ترامپ افزود: «اتفاق‌های بسیار عجیب و غریبی در حال رخ دادن است. آنچه که در حال روی دادن است، دیوانگی است و هر شخصی حیران می‌ماند که آیا بایدن اصلا می‌فهمد که چه چیزی را امضا می‌کند؟ ناتوانی ذهنی بایدن از گیج زدن برنی سندرز هم بدتر است. ما هرگز فکر نمی‌کردیم چنین چیزی رخ دهد.»

بایدن تاکنون تعداد زیادی فرمان اجرایی صادر کرده که ۲۰ فرمان امضا شده، صرفا در نقض سیاست‌ها و فرمان‌های صادره دوره ترامپ بوده است.  

© The Independent

بیشتر از جهان