روحانی ترکمن خواستار رسیدگی به پرونده آزار جنسی دو کودک شد

در جریان اعتراض اهالی، دهیار روستا و یک روحانی اهل سنت بازداشت شدند

متهم تجاوز به دو دختر هفت و هشت ساله به اتهام آدم‌ربایی تفهیم شد-Arshide Shahangi/IRNA

امام‌جمعه روستای قره‌بلاغ، خواستار ورود و رسیدگی فوری نهادهای قضایی و امنیتی به پرونده آزار جنسی دو کودک خردسال در روستای عرب سورنگ شد.

آخوند نظری، امام‌جمعه اهل سنت روستای قره‌بلاغ شهرستان علی‌آباد کتول، گفت در جریان اعتراض اهالی این روستا به آزاد جنسی دو کودک توسط یکی از نگهبان‌های سد گلستان، دهیار این روستا و یک روحانی اهل سنت، بازداشت شدند. او از مقامات امنیتی خواست این افراد را آزاد کنند.

به گزارش هرانا، روز یکشنبه، اول فروردین‌ماه، اهالی روستای عرب سورنگ در اعتراض به آنچه «تجاوز به دو کودک» عنوان شد، در مقابل نگهبانی سد گلستان که محل کار متهم است، تجمع کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مقامات انتظامی، متهم به آزار جنسی ۲ کودک خردسال در روستای «عرب سورنگ» شهرستان گنبدکاووس توسط نیروهای انتظامی بازداشت ‌شده است. دادستان گنبدکاووس با رد اتهام تجاوز به کودکان گفت: «این دو کودک که هفت و هشت‌ساله هستند به پزشکی قانونی فرستاده شدند و پزشکی قانونی پس از بررسی، موضوع تجاوز را رد کرده است.»

به گفته خسرو خلیلی، متهم امروز به دادستانی احضار و پس از اخذ اظهارات، اتهام آدم‌ربایی به او تفهیم و با صدور قرار بازداشت موقت، فعلاً روانه زندان شد.

به گزارش توهرا، خبرگزاری فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، به نقل از یکی از اهالی «این شخص ۵۴ ساله قبلاً نیز سابقه چنین کاری را داشت و کودکان زیادی از اقدام او ناراضی بودند اما چون شواهدی در دست نبود اهالی نمی‌توانستند اقدامی کنند.»