رزمی‌کار زن از هوش رفت؛ مسابقه لغو شد

استولیارنکو ناچار بود برای سر وزن رسیدن برای این مسابقه، به حداکثر ۶۱ کیلوگرم وزن برسد

یواف‌سی تأیید کرد که مبارزه او با آویلا در لاس وگاس به دلیل «مشکلات مربوط به کاهش وزن استولیارنکو» لغو شده‌ است، عکس تزئینی - Jeff Bottari/Handout Photo via USA TODAY Sports

یولیا استولیارنکو، ورزشکار مسابقات یو‌اف‌سی، پیش از مسابقه با جولیا آویلا، هنگام وزن‌کشی دو بار از هوش رفت و مبارزه لغو شد.

 استولیارنکو ناچار بود برای سر وزن رسیدن برای این مسابقه، به حداکثر ۶۱ کیلوگرم وزن برسد. او تنها پانزده دقیقه پیش از پایان مهلت وزن‌کشی روی ترازو رفت.

این ورزشکار ۲۷ ساله آشکارا نامتعادل بود، رو به عقب تلو خورد و بعد به زمین افتاد. کادر پزشکی بعد از چند ثانیه بالای سرش رفت.

استولیارنکو پس از آن که توان کافی برای وزن‌کشی رسمی به دست آورد، هنگام بیرون رفتن از اتاق دوباره به زمین افتاد. او همان جا نشست و مایعات نوشید، اما با برانکارد چرخدار از محل وزن‌کشی بیرون برده شد.

یواف‌سی تأیید کرد که مبارزه او با آویلا در لاس وگاس به دلیل «مشکلات مربوط به کاهش وزن استولیارنکو» لغو شده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ورزشکار لیتوانیایی در شبکه‌های اجتماعی گفت که گرچه وضعیت «وحشتناک» به نظر می‌رسید، اما او آماده مبارزه است، و تنها دچار مشکل کم‌آبی بدن شده بود.

او گفت: «مشکل از وزن کم کردن نبود. این یکی از آسان‌ترین وزن کم کردن‌های کل عمر ورزشی‌ام بود. به نظرم مشکل اساسی این بود که پیش از موقع خودم را سر وزن رساندم.»

«وزن‌کشی ساعت ۹ صبح شروع می‌شد، ولی من ساعت ۵ سر وزن بودم. مدت زیادی سر وزن ماندم. آدم نباید مدت زیادی سر وزن بماند، چون به نهایت تحمل کم‌آبی بدن می‌رسد.»

«می‌دانم که قادر به مبارزه‌ام. مسئله فقط این بود که کمیسیون ورزشی به دلیل توجهی که به ورزشکارها دارد، نگذاشت مسابقه بدهم. اوضاع وحشتناک به نظر می‌رسید.»

© The Independent

بیشتر از ورزش