شاگردان گواردیولا در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلستان

این سومین بازی پیاپی گوندوغان برای سیتی است که در آن موفق می‌شود گلزنی کند

کوین دی بروینه هافبک تیم فوتبال منچسترسیتی - Paul ELLIS / POOL / AFP

رقابت‌های جام حذفی انگلستان که قدیمی‌ترین سری مسابقات در دنیای فوتبال به شمار می‌رود، در دور یک‌چهارم نهایی پیگیری شد و تیم فوتبال منچسترسیتی، در یکی از حساس‌ترین دیدارها به مصاف تیم فوتبال اورتون رفت و موفق شد در یک بازی سخت و دشوار، این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و راهی مرحله نیمه پایانی شود.

تیم فوتبال اورتون در این مسابقه که در ورزشگاه گودیسون پارک برگزار شد، امتیاز میزبانی داشت و با توجه به ناکامی در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره، این موقعیت را تنها شانس خود برای کسب حداقل یک موفقیت در مسابقات می‌دانست و می‌توانست پس از عبور از تیم پپ، خود را در مرحله نیمه پایانی ببیند.

آنچلوتی و شاگردانش می‌دانستند که تیم سیتی خط حمله خطرناکی دارد و نباید به آن‌ها فرصت حضور در محوطه جریمه داده شود. بازی در نیمه نخست هم بسیار متعادل پیگیری شد و به‌جز موقعیت کالورت لوین روی دروازه سیتی که به گل تبدیل نشد، اتفاق خاصی رخ نداد. دفاع چند لایه و هماهنگی بازیکنان اورتون در خط دفاعی، به مهاجمان سیتی اجازه نفوذ نمی‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، سیتی بازی را تهاجمی‌تر آغاز کرد و رحیم استرلینگ می‌توانست در دقیقه ۵۴ دروازه اورتون را باز کند اما دروازه‌بان جوان این تیم، به آن‌ها اجازه گلزنی نداد. این حملات آنقدر ادامه پیدا کرد تا گوندوغان موفق شد در دقیقه ۸۴ برای تیم فوتبال سیتی گل بزند. این سومین بازی پیاپی گوندوغان برای سیتی است که در آن موفق می‌شود گلزنی کند.

تیم فوتبال اورتون برای جبران گل خورده تلاش بسیاری انجام داد اما روی یک غافلگیری در دقیقه ۹۰، گل دوم را هم از دی بروینه دریافت کرد و تیم سیتی در نهایت موفق شد این بازی را دو بر صفر پیروز شود و به مرحله نیمه پایانی راه یابد.

کارلتو، سرمربی تیم فوتبال اورتون، در انتهای بازی معتقد بود که آن‌ها در مقابل سیتی بازی قابل قبولی انجام داده‌ یا به عبارتی، بهترین بازی خود را به نمایش گذاشته‌اند. او اظهار داشت: «تیم فوتبال سیتی بهترین تیم دنیا است و بهترین نیمکت دنیا را در اختیار دارد. رقابت مقابل چنین تیمی بسیار سخت است ولی بازیکنان توانستند تا دقیقه ۸۰، بازی را کنترل کنند.»

پپ گواردیولا نیز پس از پیروزی در این بازی سخت و دشوار گفت: «حالا وقت آن است که کمی استراحت کنیم و بعد از تلاش در این مدت، کمی جشن بگیریم. ما تا اینجای کار موفق شدیم از ۳۹ بازی ۳۴ پیروزی به دست آوریم و این عملکردی فوق‌العاده و باورنکردنی است. من از برد مقابل اورتون و صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی بسیار خوشحالم. ما در این مسابقه بسیار صبور بودیم و بدون شک یکی از سخت‌ترین مسابقاتی بود که در چهار ماه گذشته انجام دادیم.»

این آخرین مسابقه سیتی پیش از تعطیلی کوتاه‌مدت به دلیل مسابقات ملی است. در یکی دیگر از دیدارهای این مرحله، تیم فوتبال ساوت‌همپتون موفق شد سه بر صفر بورمونث را شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. در یکی از مهمترین دیدارهای این مرحله، تیم فوتبال منچستریونایتد به مصاف تیم فوتبال لسترسیتی خواهد رفت.

بیشتر از ورزش