پدر آتنا دائمی: هر اتفاقی برای آتنای من بیفتد، حکومت مسئول است

در موج اخیر جابه‌جایی‌های اخیر زندانیان سیاسی، آتنا دائمی از تهران به زندان لاکان رشت منتقل شده است

آتنا در حال گذراندن دوره ۲۵ ماهه محکومیت خود است- عکس از شبکه‌های اجتماعی

حسین دائمی، پدر آتنا دائمی، خبر داده که دخترش در جریان انتقال به زندان لاکان رشت مورد تهدید نیز قرار گرفته است.

او در صفحه توییتر خود نوشت:« «هراتفاقی برای آتنای من بیفتد مسئولیتش مستقیم با حکومت و سازمان زندان‌هاست.»

پدر آتنا دائمی نوشت:« دارو و لوازم شخصی آتنا را به او تحویل نداده‌اند و هنوز اسم آتنا در سیستم زندان ثبت نشده. ازطرفی آتنا از طرف عده‌ای مورد تهدید قرار گرفته و به اوگفته‌اند اسمت ثبت نشده، مراقب باش سربه نیست نشوی.»

پیشتر مصطفی نیلی، وکیل آتنا دائمی، در صفحه توییتر خود خبر داده بود موکلش که به اتهام «توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام» در حال گذراندن دوران ۲۵ ماهه زندان خود است، «به خواست نیروهای امنیتی از زندان‌های تهران به زندان لاکان رشت منتقل شده است.»

به گفته مصطفی نیلی، در حالی که محل زندگی آتنا دائمی تهران است، انتقال او به زندان لاکان رشت تبعید محسوب می‌شود و عملی غیر قانونی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکیل آتنا دائمی نوشته بود:«مسئولیت اجرای حبس بر عهده سازمان زندان‌ها است و هیچ ارتباطی با نیروهای امنیتی ندارد، اما در عمل ضابطین در تمام مراحل دخالت می‌کنند و در این پرونده بدون اخذ نظر از سازمان زندان‌ها و به استناد درخواست وزارت اطلاعات آتنا دائمی و گلرخ ایرایی تبعید شده‌اند.»

خانواده‌های زندانیان سیاسی، وکلای مدافع و فعالان حقوق بشر، جابه‌جایی‌های ناگهانی و بدون اطلاع زندانیان سیاسی و خانواده آنها در روزهای اخیر را غیرقانونی و مصداق تبعید دانسته و نسبت به دلایل و پیامدهای چنین اقداماتی هشدار داده‌اند.

سال گذشته، اخبار متعددی از جابه‌جایی‌های اجباری زندانیان سیاسی منتشر شده بود. در تازه‌ترین نمونه‌ها، در روزهای اخیر دست کم هشت زندانی سیاسی به زندان‌هایی در شهرهای مختلف کشور «تبعید» شده‌اند.

در این جابه‌جای‌ها، آتنا دائمی به زندان لاکان رشت، گلرخ ایرایی از زندان قرچک ورامین به زندان آمل، مریم اکبری‌منفرد از زندان اوین به زندان سمنان، یاسمن آریایی و مادر او منیره عربشاهی به زندان کچویی کرج، سپیده قلیان به زندان بوشهر، کسری نوری به زندان عادل آباد شیراز و اسماعیل عبدی از زندان اوین به زندان مرکزی کرج  تبعید شده‌اند.