یونایتد امیدوار به قهرمانی در لیگ اروپا

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا هم برگزار شد و یونایتد در این مرحله می‌بایست مقابل گرانادا از اسپانیا قرار بگیرد

هری مگوایر کاپیتان یونایتد و زلاتان مهاجم تیم فوتبال میلان - Marco BERTORELLO / AFP

تیم فوتبال یونایتد با عبور از سد محکمی به نام میلان، به جمع هشت تیم پایانی مسابقات صعود کرد. 

یونایتد که در مسابقه رفت مقابل میلان در اولدترافورد با نتیجه یک بر یک متوقف شده بود، در دیدار برگشت در حالی که در نیمه نخست، بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته بود، موفق شد با تعویض طلایی سولسشر و تک گل بازی که توسط پوگبا (که حدود دو ماه به دلیل آسیب دیدگی از میدان‌ها دور بود) به ثمر رسید، از سد میلان و زلاتان بگذرد. 

هر دو تیم در این فصل از رقابت‌ها در لیگ‌های کشورشان در رده دوم قرار دارند و با توجه به اختلافی که با صدر جدول به‌وجود آمده است، این مسابقات و صعود به مراحل بالاتر برای آنها بسیار با اهمیت بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولسشر پس از برد مقابل میلان اظهار داشت: «ما در یک بازی سخت مقابل یک تیم فوق العاده صعود کردیم و توانستیم بر دشواری‌ها غلبه کنیم. در یک بازی به این مهمی وقت دروازه خود را بسته نگه می‌دارید، شانس پیروزی در آن مسابقه را برای خود افزایش می‌دهید. دین هندرسون در این مسابقه بسیار خوب عمل کرد و با واکنش دیدنی خود مانع از گلزنی زلاتان در دقایق پایانی بازی شد و من از عملکرد خط دفاعی بسیار راضی هستم.»

او در ادامه افزود: «از بازشگت پوگبا به ترکیب تیم پس از گذشت دو ماه بسیار خوشحالم. او بازیکن متفاوتی است که حضورش در زمین می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. پل توانست بعد از سه دقیقه حضورش در زمین آن را ثابت کند. تیمهای پرقدرت و خوبی در این مرحله از مسابقات باقی مانده‌اند و ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. ما باید سعی کنیم آماده و بدون اشتباه باشیم. اعتماد به نفس داریم و برای کسب جام رقابت خواهیم کرد.»

در این رقابت حساس مارکوس راشفورد، مهاجم تیم فوتبال یونایتد، بار دیگر از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی شد و سولسشر به دلیل بازی‌های مهم در هفته‌های پیش رو، بدون هیچ ریسکی او را تعویض کرد. راشفورد تا اینجای کار موفق شده ۱۸ گل برای یونایتد به ثمر برساند و آمار ۱۰ پاس گل را نیز به ثبت رسانده است. 

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا هم برگزار شد و یونایتد در این مرحله می‌بایست مقابل گرانادا از اسپانیا قرار بگیرد که روی کاغذ بازی بسیار ساده‌ای برای آنها به شمار خواهد رفت. یکی از مهمترین مسابقات در این مرحله بین تیم‌های آ.ث. آ. رم و آژاکس برگزار خواهد شد و برنده این دیدار در مرحله نیمه نهایی، احتمالاً به مصاف یونایتد خواهد رفت.

جدال احتمالی یونایتد و آژاکس می‌تواند یادآور فینال سال ۲۰۱۷ باشد که یونایتد در آن مسابقه موفق شد دو بر صفر با گل‌های پوگبا و مخیتاریان با سرمربیگری ژوزه مورینیو به پیروزی برسد و قهرمانی در آن رقابت‌ها را کسب کند. 

بیشتر از ورزش