شورای امنیت خواستار توقف حملات حوثی‌ها به مأرب شد

مأرب آخرین منطقه تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت یمن در شمال آن کشور است

شورشیان شیعه حوثی از سال ۲۰۱۴ کنترل بخش‌های بزرگی از شمال یمن را در اختیار دارند- MOHAMMED HUWAIS / AFP

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه خود تشدید درگیری‌ها در شهر مأرب یمن و حملات برون‌مرزی شورشیان حوثی مورد حمایت ایران علیه عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار العربیه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، اعضای شوری امنیت همچنین خواستار کاهش تنش و درگیری در یمن و توقف فوری عملیات تهاجمی حوثی‌ها در مأرب شده‌اند.

مأرب آخرین منطقه تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت یمن در شمال آن کشور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حملات حوثی‌ها به مأرب، حدود یک میلیون از بی‌جاشدگان یمنی را در معرض خطر بزرگی قرار داده و تلاش‌ها برای یافتن یک راه حل سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ را نیز تهدید کرده است.

شورشیان شیعه حوثی از سال ۲۰۱۴ کنترل بخش‌های بزرگی از شمال یمن را در اختیار دارند و مقابل نیروهای وفادار به دولت قانونی یمن، که از حمایت جامعه بین‌المللی برخوردار است، می‌جنگند.

عربستان سعودی و برخی متحدان منطقه‌ای آن نیز از مارس ۲۰۱۵ میلادی به درخواست دولت یمن، علیه حوثی‌ها وارد جنگ شد. ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کنند و به آنها سلاح و تجهیزات می‌‌دهد.

اعضای شورای امنیت ضمن محکوم کردن اقدام حوثی‌ها در به‌کارگیری کودک‌سربازان، از همه طرف‌های درگیری خواست گردهم آمده و با نماینده سازمان ملل برای برقراری آتش بس همکاری کنند.