مدرنا واکسن کرونا را روی کودکان آزمایش می‌کند

حدود هفت هزار کودک در سراسر ایالات‌متحده و کانادا در این آزمایش شرکت خواهند کرد

اولین گروه کودکانی که آزمایش روی آن‌ها انجام خواهد شد، شش تا ۱۱ ساله هستند - Ina FASSBENDER / AFP

مدرنا آزمایش واکسن کووید-۱۹ خود را بر کودکان شش ماهه تا ۱۲ ساله شروع خواهد کرد.

این شرکت یکی از سه واکسن مجاز فعلی برای استفاده در ایالات‌متحده را تولید کرده است و دو واکسن دیگر متعلق به شرکت‌های فایزر و جانسون‌اندجانسون هستند.

مدرنا، اولین تولیدکننده‌ای است که واکسن خود را بر روی نوزادان و کودکان خردسال آزمایش خواهد کرد.

حدود هفت هزار کودک در سراسر ایالات‌متحده و کانادا در این آزمایش که در دو بخش انجام می‌شود، شرکت خواهند کرد. اولین بخش آن، یافتن دوزی مناسب برای کودکان است.

دکتر ژاکلین میلر، متخصص اطفال و دبیر درمان منطقه‌ای مدرنا برای بیماری‌های مسری، به برنامه «صبح به خیر آمریکا» شبکه ای‌بی‌سی گفت: «کودکان معمولا در مقایسه با بزرگسالان به دوز کمتری از واکسن نیاز خواهند داشت و ما می‌خواهیم مطمئن شویم بهترین دوز را برای افزایش مصونیت آنان پیدا می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود که اولین گروه کودکانی که آزمایش روی آن‌ها انجام خواهد شد، شش تا ۱۱ ساله هستند و بعد گروه کودکان دو تا شش ساله به آن‌ها اضافه می‌شوند و در نهایت آزمایش روی کودکان شش ماهه تا دو ساله پی گرفته خواهد شد. کودکان کوچکتر احتمالا دوز کمتری دریافت خواهند کرد.

این آزمایش با همکاری موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری، بخشی از موسسه ملی بهداشت و اداره تحقیق و تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته، بخشی از اداره همیار برای آمادگی و واکنش در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات‌متحده انجام خواهد شد.

تا امروز ۵۳ میلیون دوز از واکسن مدرنا به مردم ایالات‌متحده تزریق شده است.

هر دو شرکت فایزر و مدرنا اکنون از کودکان زیر ۱۲ سال برای شرکت در مطالعات خود ثبت‌نام کرده‌اند و امید می‌رود نتیجه این تحقیقات تا تابستان پیش رو معلوم شود.

تمام واکسن‌های فعلی در ایالات‌متحده مجوز استفاده اضطراری برای افراد بالغ بالای ۱۸ سال دریافت کرده‌اند و اداره دارو و موادغذایی ایالات‌متحده آن‌ها را هنوز برای استفاده عمومی تایید نکرده است.

در ایالات‌متحده تاکنون در مجموع ۱۰۹ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و ۲۱.۴ درصد از جمعیت حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند.

تا روز دوشنبه ۱۱.۵ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان