قطار سیتیزن‌ها به ایستگاه قهرمانی نزدیک می‌شود

تیم فوتبال سیتی با کسب این پیروزی ۷۱ امتیازی شد و با اختلاف ۱۷ امتیازی و دو بازی بیشتر نسبت به یونایتد، جای خود در صدر جدول را محکمتر کرد

آگوئرو مهاجم تیم فوتبال منچسترسیتی - Justin Setterfield / POOL / AFP

تیم فوتبال منچسترسیتی در جریان مسابقات هفته بیست وهشتم مسابقات لیگ برتر انگلستان به غرب لندن رفت و در یک بازی نسبتا دشوار موفق شد تیم فولام را که در رده هجدهم و انتهای جدول قرار داشت، با سه گل شکست دهد.

تیم فولام در حالی میزبان تیم سیتی بود که درهفته قبل از آن موفق شده بود قهرمان سال گذشته لیگ جزیره یعنی لیورپول را در ورزشگاه آنفیلد شکست دهد و با روحیه‌ای بسیار بالا خود را برای این رقابت حساس آماده کرده بود. سیتیزن‌ها هم که اگرچه بازی دربی مقابل منچستریونایتد را واگذار کرده بودند اما این روزها فقط به برد می‌اندیشند و با بازی‌های زیبا و تهاجمی، رضایت طرفداران خود را جلب کرده‌اند.

گواردیولا می‌دانست که در این رقابت حساس، تیم فولام برای پیروزی پا به این رقابت خواهد گذاشت. او پیش از مسابقه، از تیم اسکات پارکر بابت بازی‌های جسورانه‌ای که مقابل حریفان انجام می‌دهند تعریف و تمجید کرد؛ چرا که معتقد بود آن‌ها بازیکنان خود را با ترس و برای دفاع کردن به زمین نمی‌فرستند بلکه به آن‌ها این انگیزه داده می‌شود که توانایی پیروز شدن را دارند تا در زمین از بازی خود لذت ببرند و این موضوع بر جذابیت کار این مدل تیم‌ها اضافه می‌کند. از نظر وی، به همین دلیل است که تیم ضعیفی در انتهای جدول وجود ندارد و چه‌بسا، بازی با این‌گونه تیم‌ها دشوارتر هم هست.

در این بازی، گواردیولا تعدادی از بازیکنان اصلی خود مانند گوندوغان، دی بروینه، محرز و فرناندینیو را در ترکیب اولیه قرار نداد و به دلیل بازی برگشت و مهم مقابل مونشن گلادباخ در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، ترجیح داد به آن‌ها فرصت استراحت بدهد تا بتواند برای آن بازی مهم، به خوبی از این نفرات استفاده کند.

فاصله ۱۴ امتیازی ایمن بین سیتی و تیم دوم جدول یعنی یونایتد، تا پیش از این مسابقه این اجازه و قدرت را به گواردیولا می‌داد تا بتواند از بازیکنان ذخیره بهره گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال فولام در نیمه نخست بسیار حساب شده کار کرد و اجازه ایجاد موقعیت به بازیکنان سیتی را نداد. آگوئرو نیز در این بازی فرصت پیدا کرد که از ابتدا برای سیتی بازی کند. آن‌ها در نیمه نخست نتوانستند از یکی دو موقعیت به دست آمده برای گلزنی استفاده کنند؛ اما ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم برای فولام طوفانی آغاز شد و ابتدا این استونز، مدافع پیش‌تاخته بود دوباره مانند این چند بازی اخیر در دقیقه ۴۷ توانست برای سیتی گلزنی کند.

بعد از گل، تیم فولام برای دستیابی گل تساوی تلاش بسیاری کرد اما این بار روی اشتباه مدافعان در دقیقه ۵۶ توپ در داخل محوطه جریمه در اختیار ژسوس قرار گرفت و او به راحتی گل دوم سیتی را به ثمر رساند؛ اما تنها چهار دقیقه از گل دوم گذشته بود که اشتباه دوباره مدافعان تیم فولام و خطا روی فران تورس در درون محوطه جریمه، یک پنالتی را تقدیم تیم سیتی کرد و آگوئرو پس از ۴۱۷ روز موفق شد برای سیتی گلزنی کند و سیتی را سه بر صفر پیش اندازد.

در ادامه نیز تلاش‌های فولام برای باز کردن دروازه سیتی نتیجه‌ای نداشت و به نظر می‌رسید که تیم میهمان نیز بعد از به ثمر رساندن سه گل، دیگر میلی به باز کردن دروازه تیم میزبان ندارد و این بازی با همان نتیجه سه بر صفر به سود سیتی به پایان رسید.

تیم فوتبال سیتی با کسب این پیروزی ۷۱ امتیازی شد و با اختلاف ۱۷ امتیازی و دو بازی بیشتر نسبت به یونایتد، جای خود در صدر جدول را محکمتر کرد و راه خود به سمت قهرمانی را نزدیکتر از هر زمان دیگری احساس می‌کند.

گواردیولا نیز پس از پایان بازی، به دشواری این مسابقه و اهمیت این برد اشاره کرد و معتقد بود که این پیروزی را به هر ۱۱ بازیکن خود مدیون است. وی افزود که این بردها تا قبل از تعطیلی رقابت‌ها به دلیل برگزاری بازی‌های ملی، برای آن‌ها بسیار باارزش است.

بیشتر از ورزش