بازداشت ۲۰۰ چهره شاخص مخالف کرملین در مسکو

ماموران پلیس هنگامی که جلسه در جریان بود وارد ساختمان محل برگزاری شده و شرکت‌کنندگان را بازداشت کردند

به گفته وزارت کشور روسیه، تحقیقات درباره این افراد و فعالیت‌های آنها در جریان است-REUTERS/Evgenia Novozhenina/File Photo

وزارت کشور روسیه اعلام کرد ماموران پلیس روز جمعه حدود ۲۰۰ نفر را، شامل چند تن از چهره‌های شاخص اپوزیسیون، در جریان یک نشست سیاستمداران مستقل و مخالف دولت در مسکو بازداشت کردند.

به گزارش رویترز، میخائیل خودوروفسکی سازمان‌دهنده نشست گفته است که قرار بود معاونان شهرداری‌های سراسر روسیه در این نشست که برای روزهای شنبه و یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود گرد هم آیند.

بازداشت این افراد در راستای سرکوب احساسات ضددولتی صورت گرفته که در پی بازداشت و زندانی کردن الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه، که ماه ژانویه از آلمان به کشور بازگشت، آغاز شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده، ماموران پلیس هنگامی که جلسه در جریان بود وارد ساختمان محل برگزاری آن شده و شرکت‌کنندگان را بازداشت و آنها را با خودروهای ونی که بیرون پارک شده بود، بردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وزارت کشور روسیه، تحقیقات درباره این افراد و فعالیت‌های آنها در جریان است.

پلیس مسکو نیز گفته است آنهایی که بازداشت شده‌اند تدابیر ویژه بهداشتی دوران همه‌گیری کرونا را رعایت نکرده بودند؛ هرچند در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که بیشتر آنها ماسک به صورت زده بودند.

پلیس همچنین می‌گوید این افراد متهم به شرکت در گردهمایی گروه «روسیه آزاد» هستند. این گروه یکی از ۲۰ گروه و تشکلی است که مسکو طبق قانون مصوب ۲۰۱۵ فعالیت‌های آنها را ممنوع اعلام است.

این در حالی است که گروه «دموکرات‌‌های متحد» برگزارکننده این نشست دو روزه با هدف گفت‌وگو درباره انتخابات آینده شهرداری‌ها است.