زنگ خطر خیز چهارم همه‌گیری کرونا در ایران در آستانه نوروز

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایران به پایین‌ترین میزان خود در چهار ماه گذشته رسیده است

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر شنبه ۲۳ اسفند هفت هزار و ۸۰۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شد-STR / AFP

با جان باختن ۷۳ تن از مبتلایان کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته، آمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر افزایش یافت و سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با بیان این که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایین‌ترین میزان خود در چهار ماه گذشته رسیده است، در مورد آغاز خیز چهارم همه‌گیری در کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر شنبه ۲۳ اسفند هفت هزار و ۸۰۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹در کشور به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید که وضعیت سه هزار و ۸۳۶ بیمار وخیم گزارش شده و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایران به پایین‌ترین میزان خود در چهار ماه گذشته رسیده است. کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، همزمان با افزایش گونه جهش یافته ویروس و همچنین سفرها و دورهمی‌های مردم در ایام نوروز، همگی زنگ خطر جدی برای ایجاد خیز چهارم بیماری است.

همزمان با شناسایی گونه جهش یافته کرونا در ۲۸ استان ایران، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران روز گذشته در مورد افزایش بیماران دارای مشکلات حاد تنفسی در بخش‌های مرقبت‌های ویژه بیمارستان در شهرهای مختلف و همچنین افزایش موارد بستری کودکان کمتر از ۱۰ سال در تهران هشدار داد.

از یک سال پیش که همه‌گیری ویروس جدید کرونا، کووید-۱۹، به‌طور رسمی اعلام شد تا امروز، بیش از ۱۱۹ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده‌اند که از آن میان، حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن بر اثر بیماری ناشی از آن جان خود را از دست داده‌اند. انتشار گونه‌های جدید ویروس در نقاط مختلف دنیا شرایط را دشوارتر کرده است.