اسرائیل و امارات متحده عربی سامانه ضدپهپاد مشترک می‌سازند

صنایع هوافضای اسرائیل از همکاری با یک شرکت دولتی اماراتی برای ساخت این سامانه پیشرفته دفاعی خبر داد 

صنایع هوافضای اسرائیل یک شرکت دولتی و از تولیدکنندگان اصلی هواپیماهی جنگنده، موشک، پهپاد و سامانه‌های دفاعی در آن کشور است- JACK GUEZ / AFP

سازمان صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) از ساخت یک سامانه دفاعی پیشرفته دربرابر حملات پهپادی، با همکاری یک شرکت دولتی اسلحه‌سازی امارات متحده عربی (EDGE)، خبر داد.   

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت دولتی صنایع هوافضای اسرائیل که یکی از تولیدکنندگان اصلی تجهیزات دفاعی در آن کشور است، روز پنجشنبه، ۲۱ اسفندماه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام  کرد این دو شرکت یک سامانه ضدپهپادی، «متناسب با نیازهای امارات متحده عربی و با مزایای گسترده‌تر برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و فراتر از آن» می‌سازند.

شرکت اسلحه‌سازی اماراتی EDGE هم که وظیفه تأمین سلاح‌های پیشرفته برای نیروهای مسلح امارات متحده عربی را برعهده دارد، بیش از سلاح‌های معمولی، بر ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه بدون سرنشین، سلاح‌های هوشمند و تجهیزات جنگ الکترونیکی متمرکز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی درحال حاضر یک سامانه پیشرفته ضدموشکی آمریکایی تاد در اختیار دارد، اما به‌دنبال آن است تا خود را به‌طور خاص دربرابر حمله‌های پهپادی روزافزون در منطقه ایمن کند. 

حوثی‌های یمن که جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها حمایت می‌کند، به‌تازگی حمله‌های موشکی و پهپادی خود را به عربستان سعودی تشدید کرده‌اند. آن‌ها پیش‌تر امارات متحده عربی را نیز که متحد اصلی عربستان سعودی در ائتلاف علیه حوثی‌های یمن محسوب می‌شد، تهدید به حمله کرده بودند.

البته در ماه فوریه یک مقام ارشد امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور از اکتبر ۲۰۲۰ به حضور نظامی خود در یمن پایان داده است.

اسرائیل و امارات متحده عربی که به‌دلیل منافع اقتصادی و نگرانی‌ها درمورد ایران به یکدیگر نزدیک شده‌اند، روابط رسمی خود را در سال گذشته آغاز کردند.

بیشتر از جهان