رئیس پلیس راهور ناجا: شکایت ما از عنابستانی همچنان پا برجاست

هنوز نتیجه پرونده نماینده خاطی مجلس مشخص نیست

پرونده نماینده‌ای که به صورت سرباز راهور سیلی زده، در حال پیگیری است - عکس از اعتماد

رئیس پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت پرونده سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به سرباز پلیس راهور اظهار داشت شکایت ما همچنان پا برجاست و دستگاه قضایی در حال رسیدگی به آن است.

سید کمال هادیانفر ضمن تأکید بر اینکه پلیس همچنان منتظر اعلام نتیجه دستگاه قضایی است، در این باره به رکنا گفت: «ارجاع موضوع به دستگاه قضایی و انتظار برای صدور رأی از سوی این قوه، نه‌تنها مطالبه دو مقام مسئول، بلکه مطالبه جدی افکارعمومی نیز محسوب می‌شود.»

همچنین، حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی وزیر کشور با اشاره به پیگیری پرونده از سوی نیروی انتظامی و مجلس گفت که چون دو نهاد دیگر ماجرا را پیگیری می‌کنند، ما در وزارت کشور دیگر به ماجرا ورود نکردیم.

خودروی حامل عنابستانی روز شنبه چهارم بهمن‌ماه قصد عبور از خط ویژه را داشت که یک سرباز وظیفه راهور به نام عابد اکبری مانع او شد. تصاویری که از این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، عابد اکبری و شاهدان در صحنه را نشان می‌داد که می‌گفتند نماینده مجلس به‌صورت سرباز وظیفه سیلی زده و به او توهین کرده است.

علی‌اصغر عنابستانی، یک روز پس از تکذیب سیلی زدن به سرباز وظیفه راهور و ساعاتی پس از انتشار ویدئوی دوربین‌های مداربسته که درگیری فیزیکی را نشان می‌داد، اعلام کرد، از مردم «عذرخواهی» می‌کند و از سرباز «تشکر».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که او پیش از انتشار تصاویر دوربین مداربسته، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده بود که به سرباز سیلی نزده و این سرباز وظیفه بوده که هنگام تلاش عنابستانی برای عبور از خط ویژه، به او گفته «هر خری هستی برای خودت هستی تو را راه نمی‌دهم.» اما ساعاتی بعد تصاویر دوربین‌های مداربسته منتشر شد که از فاصله دور نشان می‌‌داد خودروی عنابستانی در خط ویژه متوقف شده و سرباز وظیفه در اثر ضربه به عقب پرتاب می‌شود.

سرباز اکبری در این فیلم می‌گوید، «راننده یک نماینده مجلس که بدون مجوز تردد در مسیر ویژه قصد ورود به این مسیر را داشت، به من اهانت کرد و خود نماینده هم از خودرو پیاده شد و یک سیلی به‌صورت من نواخت.»

وی در این فیلم که با تلفن همراه گرفته شده و تعدادی از مردم حاضر در صحنه گفته‌های او را تأیید می‌کنند، افزود، «من از این اقدام نماینده مجلس چندین شاهد دارم و دوربین شهری هم از این صحنه فیلم‌برداری کرده است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع، از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی، صادر کرده است.

با گذشت بیش از یک ماه، هنوز نتیجه پرونده عنابستانی مشخص نشده است.