عنابستانی: معاون راهور ضمن عذرخواهی، قول داد با سرباز «برخورد» کند

«سرباز به من گفت هر خری هستی برای خودت هستی، تو را راه نمی‌دهم»

در پی واکنش افکارعمومی نسبت به سیلی زدن علی‌اصغر عنابستانی، به یک سرباز راهور که در حال انجام وظیفه خود بود، این نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد که «معاون عملیات راهور از او عذرخواهی کرده و قول داده که با سرباز و افسر خاطی برخورد کند». وی مدعی شد که «افسر راهور مردم را علیه من تحریک کرد».

به گفته نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی، راننده با اشاره به او تاکید می‌کند که «ایشان نماینده مجلس است» ولی سرباز یکی دو بار می‌گوید، «هر خری هست برای خودش هست، من راه نمی‌دهم». او در این بیانیه نوشت: «سرباز وظیفه ابتدا به من توهین کرد و من که از توهین ناراحتم پیاده می‌شوم و به او می‌گویم که شما حق نداری توهین کنی. دستم را روی شانه‌اش می‌گذارم و هلش می‌دهم، یکی دو قدم به عقب می‌رود و دوباره باتومش را به سمت من پرت می‌کند».

عنابستانی در ادامه مدعی شد، «موتورسیکلتی از راهور می‌رسد، افسری پیاده می‌شود و با سرباز صحبت می‌کند و اصلاً به ماشین ما نزدیک نمی‌شود. افسر ناشناس ناگهان وسط خیابان می‌ایستد و شروع به فریاد زدن می‌کند و علیه مجلس و نمایندگان داد می‌زند و توهین می‌کند و تماشاگران این صحنه را علیه بنده تحریک می‌کند و سپس با گوشی موبایل خود از صحنه تشنجی که ایجاد کرده فیلم‌برداری می‌کند و برخی از افراد حاضردرصحنه که تحت تأثیر جنجال ایجادشده علیه بنده قرار گرفته‌اند به سمت ماشین آمده و مشت و لگد می‌زنند و شیشه عقب ماشین روی سر من خرد می‌شود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده مجلس گفت که با وجود قول سردار اشتری به اینجانب مبنی‌بر حل مسئله و برخورد با «متخلفین»، سه روز بعد فیلمی که افسر انتظامی از «جنجال‌آفرینی» خودش گرفته بود، با محوریت «ادعای کاملاً دروغ و کذب» سیلی زدن بنده به صورت یک سرباز در حال انجام‌وظیفه در فضای مجازی پخش شد و سر از رسانه‌های خارجی درآورد.

در مقابل، پدر عابد اکبری در مصاحبه با اعتماد گفته است که نیروی انتظامی و سردار اشتری قول داده‌اند که پیگیر کارها باشند و شکایت را انجام دهند. خودمان هم دیگر قصد نداریم که به این مساله ورود کنیم و شکایت تنظیم کنیم. اداره حقوقی نیروی انتظامی این کار را انجام داده و قول هم داده که تا آخرین لحظه این ماجرا کنار ما بماند و از عابد حمایت کند.

 عنابستانی همچنین در مصاحبه‌ای که شامگاه شنبه با صداوسیما انجام داد مدعی شد: «ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم؛ لذا اینکه گفته می‌شود عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که امروز دوشنبه ششم بهمن‌ماه، فیلم درگیری این نماینده مجلس، با مأمور راهنمایی‌ورانندگی منتشر شده است.

عابد اکبری، سرباز وظیفه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین گفت که مردم دیدند که چه حرف‌هایی رد و بدل شد و بقیه مردم حاضر هم چه چیزهایی می‌گفتند. من می‌دانستم که قانون چیست و آنجا بودم تا وظیفه‌ام را انجام دهم. برای اجرای قانون هم از هیچ کسی نمی‌ترسیدم.

او افزود از مجلس کسی با من تماس نگرفت، اما نیروی انتظامی لحظه به لحظه همراه کارهای من است.

در همین رابطه پدر عابد اکبری گفت: «شنیدن ماجرا خیلی ناراحت‌کننده بود. اینکه فرزندت را بزرگ کنی.در تمام این سال‌ها کنارش باشی و برخورد فیزیکی با او نکنی، آن وقت یک نماینده مجلس، که قرار است وکیل من و بقیه مردم در آن مجلس باشد، به جای حمایت، دست روی او بلند کند، اتفاق ناراحت‌کننده‌ای است. به ویژه خیلی نگران مادرش بودم. او وقتی از ماجرا مطلع شد خیلی ناراحت شد و مدام به این فکر می‌کرد که یک نفر به پسرش سیلی زده است.»

علی اکبری،همچنین افزود: «برخی گفتند پیگیر ماجرا نشوید،‌ شاید مشکلی برایتان رخ دهد.»

از سوی دیگر، محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت که مستنداتی مبنی‌بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند و ما آن را به دادسرا ارسال کردیم. باید ببینیم مرجع قضائی دراین‌رابطه چه تصمیم‌گیری خواهد کرد.