نوار پیروزی‌های بارسا ادامه دارد

این بردهای پیاپی می‌تواند آنها را از لحاظ روحی بسیار در شرایط مطلوبی پیش از بازی مقابل پی اس جی قرار دهد

لیونل مسی کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا - ANDER GILLENEA / AFP

چند ماه پیش اکثریت هواداران تیم فوتبال بارسلونا بر این گمان بودند که تیمشان در این فصل از رقابت‌های لالیگا علاوه بر آن که شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت، بلکه حتی در جمع ۳ یا ۴ تیم اول هم نخواهد بود و شاید شانس کسب سهمیه را هم نخواهند داشت. 

پس از شکست مقابل یوونتوس در بازی برگشت مسابقات مقدماتی و گروهی لیگ قهرمانان اروپا، رونالدو، ستاره پرتغالی یووه، معتقد بود که بارسا به علت تغییراتی که انجام داده هنوز به اندازه کافی قدرتمند نیست، اما به این موضوع هم اشاره کرد که آن‌ها تیم بارسلونا هستند و به زودی به همراه مسی به اوج بازخواهند گشت. بارسایی‌ها هفته گذشته در بازی برگشت مسابقات کوپا دل ری به یک پیروزی روحیه‌بخش مقابل سویا رسیده بودند. تیم فوتبال بارسلونا در حالی که تا لحاظات پایانی و وقت‌های اضافه ۲ بر ۱ عقب بود، در نهایت بازی را ۳ بر ۲ پیروز شد و به فینال مسابقات راه یافت. شاگردان رونالد کومان در بازی‌های اخیر نشان دادند که روحیه جنگندگی خود را دوباره به دست آورده‌اند و آماده بودن مسی و البته دی یونگ نقش اساسی در این پیروزی‌ها ایفا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها پیش از بازی برگشت در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا که می‌بایست در پاریس به مصاف پی اس جی بروند، در هفته بیست وششم رقابت‌های لالیگا در خارج از خانه به مصاف اوساسونا رفتند و در یک بازی فوق‌العاده و با درخشش مسی توانستند در آن مسابقه پیروز شوند و با دو امتیاز کمتر و دو بازی بیشتر نسبت به تیم اتلتیکو مادرید، در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار گیرند. 

مسی در آن دیدار نیز فوق‌العاده ظاهر شد و با توجه به آن که نتوانست گلی به ثمر برساند، اما موفق به ثبت دو پاس گل شد تا بارسا با این پیروزی ۵۶ امتیازی شود و این بردهای پیاپی می‌تواند آنها را از لحاظ روحی بسیار در شرایط مطلوبی پیش از بازی مقابل پی اس جی قرار دهد. البته کار برای بارسا در بازی برگشت بسیار دشوار خواهد بود، چراکه آن‌ها بازی رفت را چهار بر یک در نیوکمپ واگذار کرده‌اند و برد در زمین خانگی پاریس سن ژرمن، آن هم با بازیکنان آماده این روزهای پاریسی‌ها، یعنی امباپه و نیمار، ناممکن به نظر می‌رسد.

کومان پس از بازی مقابل اوساسونا معتقد بود که بازی نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشتند، که البته صد درصد توان‌شان نبوده است؛ چراکه از بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای سنگین مقابل سویا به آن مسابقه آمده بودند. او معتقد بود که تیم روند رو به رشدی را داشته است و توانسته‌ است اختلاف خود را با صدر جدول کمتر کند. او گفت که بازی‌شان در مقابل پی اس جی با توجه به شکست‌شان در بازی رفت، بسیار دشوار خواهد بود، «اما در فوتبال همه چیز ممکن است رخ دهد و ما برای برد به پاریس می‌رویم.» 

تیم فوتبال بارسلونا امیدوار است تا نتیجه دربی مادرید که امروز برگزار خواهد شد، به نفع آنها رقم بخورد و فاصله آن با صدر جدول کمتر شود.   

بیشتر از ورزش