مگان از رتوش و آرایش بیزار است

عکاس مجله ووگ از رهنمودهای دوشس ساسکس برای عکاسی از زنان می‌گوید

KENSINGTON PALACE / AFP

پیتر لیندبرگ، عکاسی که عکس ۱۵ زن را به انتخاب دوشس ساسکس به عنوان «نیروهای تغییر» در این شماره مجله بریتیش ووگ گرفت، می‌گوید که مگان مارکل درباره عکس‌ها تلفنی به او رهنمودهایی داد.

لیندبرگ در مصاحبه با وگ توضیح داد که کلمه «طبیعی» نقشی مهم در عکس برداری‌اش از این زنان داشت، افزود: «من از رتوش و آرایش بیزارم.»

او گفت: «باور نمی‌کنید چقدر از زنان زیبا از من خواسته‌اند پاهایشان را بلندتر نشان بدهم یا فاصله چشم‌هایشان را بیشتر کنم. این فرهنگ جنونی است.»

به همین دلیل، وقتی مشخص شد که مگان رویکردی یکسان با لیندبرگ در مورد عکاسی دارد، به هیجان آمد. لیندبرگ در باره گفتگوی تلفنی با مگان در شب پیش از دو جلسه عکاسی در ماه ژوئن امسال، گفت: «رهنمودهای دوشس به من روشن بود: می‌خواهم کک و مک‌ها را ببینم!»

لیندبرگ افزود: «انگار که همه درها به رویم باز شد. من عاشق کک و مکم.»

این هفته، مگان اولین ادیتور مهمان شماره سپتامبر مجله بریتیش ووگ شد، و از این فرصت استفاده کرد تا ۱۵ زن مورد تحسین خود در عرصه‌های کنشگری، سیاست، ورزش و سینما را گرامی بدارد.

عکس برداری از همه ۱۵ زن که روی جلد مجله ظاهر شده‌اند، به جز یکی، در نیویورک یا لندن انجام شد. عکس گرتا تونبرگ – فعال محیط زیست – در سوئد گرفته شد، چون او تابع سیاست سخت‌گیرانه شخصی در مورد سفر نکردن با هواپیماست. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیندبرگ این کنشگر را «خیلی اندیشمند و خون گرم» توصیف کرد.

لیندبرگ که متولد آلمان است، به خاطر سبک سینمایی عکاسی‌اش شهرت دارد و زمانی به آوازه جهانی دست یافت که تصویر تاریخی سوپرمدل‌های دهه ۱۹۹۰ را ثبت کرد: لیندا اونجلیستا و نائومی کمبل، سیندی کرافورد و کریستی ترلینگتن.

ادوارد انیفول، سردبیر مجله، گفت شرکت دوشس در این شماره «مایه افتخار» است، و افزود: «این که بانفوذترین نماد تغییر در کشور، ادیتور مهمان بریتیش ووگ باشد، در این زمان مایه افتخار، لذت، و سورپرایزی محشر است».

چیماماندا انگوزی آدیچیه، نویسنده فمینیست، لاورن کاکس، فعال دگرباش و بازیگر، جین فوندا، کارزارگر و بازیگر، و جمیله جمیل، فعال بدن طبیعی و بازیگر، از جمله زنانی هستند که روی جلد این شماره مجله ووگ ظاهر شده‌اند. 

بیشتر از مُد و زیبایی