مردی که مگان مارکل را متهم به زورگویی کرده کیست؟

شکایت جیسون ناوف هرگز به جایی نرسید

شاهزاده هری و مگان مارکل- REUTERS/Damir Sagolj/File Photo

جسین ناوف نامی است که کمتر کسی تا به حال شنیده، اما این هفته، دستیار مطبوعاتی سابق دوک و دوشس ساسکس به یکی از مطرح‌ترین سوژه‌های رسانه‌ای بدل شده، و دلیلش این است که مگان مارکل را به زورگویی متهم کرده است.

روز سه‌شنبه روزنامه تایمز لندن گزارش داد که آقای ناوف شکایتی درباره دو دستیار شخصی و یک عضو دیگر کارکنان تسلیم کرده و مدعی شده که مگان مارکل با آن‌ها بدرفتاری کرده است.

یک سخنگوی دوک و دوشس گفت که مگان قربانی «ترور شخصیت بر اساس اطلاعات کذب، گمراه‌کننده و زیانبار» شده است.

او افزود که دوشس «از این آخرین حمله‌ای که به شخصیتش شده، به‌ خصوص به عنوان کسی که خودش هدف زورگویی بوده و تعهد عمیقی به حمایت از کسانی دارد که درد و رنج ناشی از زورگویی را تحمل کرده‌اند، ناراحت شده است.»

ولی آقای ناوف کیست و دقیقا مگان را به چه متهم کرده؟ هر چه که باید بدانید همین جاست.

جیسون ناوف کیست؟

آقای ناوف زمانی که این اتهامات ظاهرا علیه او وارد شده، دستیار شاهزاده هری و مگان مارکل بود.

او در سال ۲۰۱۵، دستیار روابط عمومی دوک و دوشس کمبریج شد و بعدتر همین سمت را برای دوک و دوشس کمبریج پس از ازدواج آن دو در سال ۲۰۱۸ عهده‌دار شد.

به گزارش تایمز، یک ماه پس از گزارش دادن موارد اتهامی، آقای ناوف استعفانامه‌اش را تقدیم کرد.

اما سپس در مارس ۲۰۱۹ پس از مجزا شدن دو خانواده سلطنتی، و زمانی که هری و مگان از کاخ کنزینگتون رفتند و به فراگمور کاتج در قلعه وینزر نقل مکان کردند، به سمت جدید خود یعنی مشاور دوک کمبریج در دفتر خاص خود این زوج در کاخ باکینگهام گمارده شد.

اکنون آقای ناوف مدیر کل بنیاد سلطنتی کمبریج است که بنا به تعریف خودش، «مجرای اصلی امور انسان‌دوستانه و نیکوکارانه دوک و دوشس کمبریج» است.

دیگر کجا کار کرده؟

آقای ناوف پیش از پیوستن به دربار سلطنتی در مقام دستیار روابط عمومی دوک و دوشس کمبریج، آقای ناوف بر اساس صفحه «لینکدین» خودش، مدیر امور تجاری بانک سلطنتی اسکاتلند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پیشتر در وزارت دارایی به عنوان مسئول ارشد مطبوعاتی و در دولت نیوزیلند به عنوان منشی مطبوعاتی و سخنرانی‌نویس کار کرده است.

او با مدرک کارشناسی در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از دانشگاه ویکتوریا یولینگتون فارغ‌التحصیل شده است.

در سال ۲۰۰۹، او با مدرک کارشناسی ارشد در سیاست و ارتباطات از دانشکده اقتصاد لندن فارغ‌التحصیل شد.

آقای ناوف برای مگان مارکل چکار می‌کرد؟

هرچند جزئیات شکایت آقای ناوف کاملا روشن نیست، روزنامه تایمز ادعا می‌کند که او به این منظور اتهامات را طرح کرده تا کارکنانی را که از دید او «زیر فشار دوشس بودند» حمایت کند.

به نوشته تایمز، ناوف دغدغه‌هایش را با سایمون کیس، منشی خصوصی وقت دوک کمبریج مطرح کرد و بعد با سامانتا کاروترز که رئیس کارگزینی مستقر در کلیرنس هاوس بود در میان گذاشت.

گفته می‌شود که بعد از آن، آقای ناوف دیداری با شاهزاده هری داشت، و شاهزاده «به او التماس کرد که موضوع را دنبال نکند». اما سخنگوی دوک و دوشس ساسکس چنین دیداری را تکذیبت کرده است.

شکایت آقای ناوف هرگز به جایی نرسید.

*روزنامه تایمز نام کارکنان را محفوظ نگه داشته است.

ایندیپندنت جویای نظر کاروترز شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی