پولیتیکو: مقام‌های آمریکا و عراق کتائب حزب‌الله را مسئول حمله به عین‌الاسد می‌دانند

باب منندز: ایران «برای چنین حملاتی به آنها چراغ سبز نشان داده‌ است»

حمله‌هایی که در عراق علیه منافع آمریکا انجام می‌شوند، معمولا به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت داده می‌شوند- عکس از ایرنا

مقام‌های آمریکایی و عراقی اعتقاد دارند که یک گروه مورد حمایت ایران با تاریخچه‌ای از حملات علیه آمریکایی‌ها در عراق مسئول حمله روز چهارشنبه به پایگاه هوایی عین‌الاسد است.

نشریه اینترنتی پولیتیکو روز پنجشنبه در گزارشی نوشت، در حالی که تحقیقات در مورد حمله به عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق در جریان است، مقام‌های آمریکایی معتقدند کتائب حزب‌الله، نیروی شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، یا گروه وابسته به آن مسئول حمله است.

این گزارش به اظهارات دو «مقام دفاعی» که هویت آنها را افشا نکرده استناد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پولیتیکو همچنین با یکی از سخنگویان فرماندهی مرکز ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) تماس گرفته که وی از اظهارنظر خودداری کرده است.

پایگاه نظامی عین‌الاسد، که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، ساعت ۷:۲۰ دقیقه امداد چهارشنبه به وقت محلی، هدف دست کم ۱۰ راکت قرار گرفت.

باب منندز نماینده ایالت نیوجرسی در سنای آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که تا آنجایی که او می‌داند، حمله توسط عوامل ایران در منطقه انجام شده است.

این سناتور ارشد دموکرات که ریاست کمیته روابط خارجی سنا را بر عهده دارد، اضافه کرد که ایرانی‌ها «برای این چنین حملاتی به آنها چراغ سبز نشان داده‌اند.»

حمله‌هایی که در عراق علیه منافع آمریکا انجام می‌شوند، معمولا به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت داده می‌شوند. تهران هیچگاه مسئولیت این حمله‌ها را نپذیرفته است.

در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله‌های موشکی علیه این پایگاه انجام داده بود تا انتقام قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس را بگیرد.

دولت ایالات متحده نیز هنوز درباره نتیجه تحقیقات خود در مورد حمله روز گذشته و این که چه گروهی را مسئول آن می‌داند، اظهار نظر رسمی نکرده است.