رویترز از حمله به پایگاه عین‌الاسد خبر داد

۱۳ راکت از فاصله ۸ کیلومتری پایگاه شلیک شده است

تصویر هوایی آرشیوی از پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب  عراق-HO / Planet Labs Inc. / AFP

دو منبع امنیتی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با رویترز از حمله‌های راکتی متعدد به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق خبر دادند که محل استقرار نیروهای آمریکایی است.

هنوز تلفاتی از این حمله که ۷:۲۰ دقیقه صبح به وقت محلی انجام شده، گزارش نشده است. آمریکا حمله راکتی به مقر نیروهای خود در عرق را تایید کرده است.

این دومین حمله راکتی در ماه جاری میلادی است که تنها سه روز از آن گذشته است. این حمله در حالی انجام می‌شود که قرر است پاپ فرانسیس به عراق سفر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش رویترز حاکی از آن است که ۱۳ راکت از فاصله ۸ کیلومتری پایگاه عین‌الاسد شیک شده‌اند. نیروی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق اعلام کرد که ۱۰ راکت پایگاه نظامیان آمریکایی در غرب عراق را هدف گرفته است. هنوز جزئیات این حمله و خسارت‌های احتمالی روشن نیست. البته خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ارتش عراق اعلام کرده که این حمله خسارت‌های زیادی نداشته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که یک پیمانکار غیرنظامی در جریان این حمله به دلیل سکته قلبی درگذشته است.

در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپاه پاسداران حمله‌های موشکی علیه این پایگاه انجام داده بود تا انتقام قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس را بگیرد. 

فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز سه‌شنبه برای نخستین بار تصاویری از این حمله منتشر کرده بود. آمریکا اخیرا در پاسخ به افزایش حمله‌های نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران در عراق، به اهدافی در سوریه حمله کرد. پنتاگون اعلام کرد که این اهداف در اختیار نیروهای تحت حمایت سپاه پاسداران بودند.

حمله‌هایی که در داخل عراق علیه منافع آمریکا انجام می‌شوند، معمولا به گروه‌های نیابتی تحت حمایت ایران نسبت داده می‌شوند. تهران هیچگاه مسئولیت این حمله‌ها را نپذیرفته است.

این خبر تکمیل می‌شود...

بیشتر از جهان