گرانترین خانه آمریکا حالا چقدر می‌ارزد؟

جان اف کندی و ژاکلین کندی ماه‌عسل خود را در این خانه گذراندند

«خانه بورلی» که در ارتفاعات بورلی هیلز کالیفرنیا واقع است، در ماه دسامبر به بهای ۱۱۹ میلیون دلار وارد بازار شد-beauchamp.com

صاحبان «گرانترین خانه در بازار» آمریکا پس از یک دهه که گاه و بیگاه آن را برای فروش عرضه کردند، بهایش را کاهش دادند و برای فروش آن، یک بنگاه معاملات ملکی بین‌المللی را به خدمت گرفتند.

«خانه بورلی» که در ارتفاعات بورلی هیلز کالیفرنیا واقع است، در ماه دسامبر به بهای ۱۱۹ میلیون دلار وارد بازار شد. قیمت این خانه پیش‌تر و در سال ۲۰۰۷، ۱۶۵ میلیون دلار، در سال ۲۰۱۲، ۹۵ میلیون دلار، در سال ۲۰۱۶، ۱۹۵ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۸، ۱۳۵ میلیون دلار تعیین شده بود.

«خانه بورلی هیلز» زمانی به ویلیام رندولف هِرست، غول رسانه‌ای و ماریون دیویس، هنرپیشه هالیوود، تعلق داشت که تا سال ۱۹۶۷ مالکیت آن را در اختیار داشتند. گوردون کاوفمن، معمار این بنا، در سال ۱۹۲۶ آن را برای میلتون گِتز طراحی کرد و ساخت. این قصر در طول سالیان، میزبان شخصیت‌های برجسته‌ای بود؛ از جمله، جان اف کندی و ژاکلین کندی که ماه‌عسل خود را در آن گذراندند. جان کندی بعدها از آن به‌عنوان مقر انتخاباتی‌اش در غرب آمریکا هم استفاده کرد. بیانسه نیز آلبوم خود به نام «سیاه، شاه است» را در «خانه بورلی» فیلمبرداری  کرد.

فیلمبرداری فیلم‌های «بادیگارد» و «پدر خوانده» در سال ۱۹۹۲ هم در این خانه انجام شده است.

هرچند بهای تعیین شده برای این قصر چشمگیر است اما امکانات «خانه بورلی» آن را از سایر خانه‌های لوکس و بزرگ، متمایز می‌کند. این قصر که در شماره ۱۰۱۱ «بورلی هیلز درایو» واقع است، با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت، دارای ۱۸ اتاق‌خواب و ۲۵ حمام است.

ساختمان خانه که به سبک قصرهای کلاسیک ایتالیا و اسپانیا است، یک کتابخانه دو طبقه، استخرهایی با طرح‌های خاص و آبشارهایی دارد که نهایتا به یک استخر بزرگ به مساحت استخرهای المپیک ختم می‌شوند و به شکل استخر معروف «نپتون» در قلعه هرست بنا شده است. در کنار این استخر، بناهای باریکی با نمای معابد روم باستان ساخته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مساحت این قصر از تراس‌هایی خبر می‌دهد که گنجایش ضیافت‌های شام نشسته برای ۴۰۰ نفر یا بیشتر را هم دارند. در باغ آن می‌توان از بیش از هزار نفر پذیرایی کرد. به همین گونه «خانه بورلی» دارای یک سالن غذاخوری، یک اتاق صبحانه و اتاق نشیمنی است که به  یک تراس بزرگ باز می‌شود.

این خانه، سالن‌های تفریحات شامل اتاق بیلیارد، کلوپ شبانه به سبک «آرت دِکوُ»، انبار شراب، سالن سینما، زمین تنیس و یک اسپا با سالن ورزش و ماساژ هم دارد.

از تزئینات داخلی  چشمگیر آن که بگذریم، «باغ قصر را پل تیِن، با الهام از ویلای امپراتور هیدرین در تیولی طراحی کرده است». در طبقه فوقانی، گاراژی است که گنجایش هشت اتومبیل دارد و محل اقامت مهمانان است و چهار اتاق‌خواب و آشپزخانه مستقل دارد.

به دنبال دشواری‌هایی که آژانس معاملات ملکی آمریکایی قبلی از سال ۲۰۲۰ در فروش این خانه به آن مواجه بوده، اکنون این ماموریت به آژانس «بیچام» به‌عنوان تنها آژانس بین‌المللی فروش مستغلات، محول شده است. آژانس مستغلاتی «بیچام» در آگهی خانه نوشته است که این «قصر بزرگ و معروف، به شبکه بین‌المللی مشتریان بسیار ثروتمند در لندن، مسکو، تل آویو، خاورمیانه و چین/هنگ کنگ عرضه خواهد شد.»

آژانس بوچام می‌گوید: «خریداران بالقوه (خانه)، خانواده‌های سلطنتی عربستان سعودی، ابوظبی، تایلند، یا میلیاردرهای چینی، هنگ‌کنگی و نیجریه‌ای، یا سوداگران میلیاردر بازار معاملات روسیه و آفریقای جنوبی هستند.»

گَری هِرشام، بنیانگذار و رئیس آژانس بوچام، می‌گوید: «آژانس معاملات املاک بوچام خوشوقت است که به‌عنوان تنها آژانس معاملات در خارج از ایالات‌متحده، برای عرضه خانه بورلی به بازار انتخاب شده است. این برجسته‌ترین بنای خصوصی در کالیفرنیا و اسطوره‌ای واقعی در ایالات‌متحده است. این معتبرترین خانه آمریکایی است که در سال‌های اخیر فروش آن به یک بنگاه در لندن ارجاع شده است. ما آن را به مشتریان بسیار ثروتمندمان در سراسر جهان عرضه خواهیم کرد.»

آژانس معاملات ملکی «چارتوِل» در سال ۲۰۱۹، با فروش بنایی به بهای ۱۵۰ میلیون دلار، رکورد فروش گرانترین خانه در کالیفرنیا را شکست. این رکورد را سپس جف بزوس، مالک آمازون، که در ماه فوریه ۲۰۲۰ خانه‌ای به بهای ۱۶۵ میلیون دلار خرید، از آن خود کرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی