عمارت شاهدخت اشرف پهلوی در نیویورک به فروش رسید

این ساختمان با تخفیف بسیار زیاد پس از چند سال فروش رفت

شاهدخت اشرف پهلوی- AFP

عمارتی در منهتنِ نیویورک که مدتی طولانی خانه قدیمی شاهدخت اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی آخرین شاه ایران بود، سرانجام پس از چندین سال انتظار و اختلافات قانونی سرانجام در ماه اوت معامله شد.

عمارت هفت طبقه آجری شماره ۲۹ خیابان «بیکمن پلیس» از سوی یک شرکت املاک به قیمت ۱۱.۵ میلیون دلار خریداری شد که تنها بخشی از قیمت مطالبه شده برای آن بود.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، با توجه به قیمت اولیه حدود ۵۰ میلیون دلاری، این ساختمان با قیمتی بسیار پایین فروخته شده است.

این ساختمان که در یک محوطه پر از درخت با چشم‌انداز چشمگیر رود واقع است در جریان انجام کارهای مربوط به ورشکستگی بود. کارمندان و اعضای خانواده به دلیل این ساختمان از شرکتی که دارایی‌های شاهدخت را مدیریت می‌کرد، شکایت کردند.

اشرف پهلوی در سال ۲۰۱۶ در ۹۶ سالگی درگذشت.

عمارت بیکمن پلیس تنها فقط چند بلوک با سازمان ملل متحد فاصله دارد. این ساختمان در سال ۱۹۳۴ برای ویلیام اس پلی، که چندین دهه تلویزیون سی‌بی‌اس را اداره می کرد، ساخته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدخت اشرف آن را در سال ۱۹۷۵ یعنی چهار سال قبل از برکناری برادرش، محمدرضا پهلوی، در ایران به دست آورد. او همچنین ساختمان دیگری را در همسایگی این ساختمان به شماره ۳۱ خریداری کرد.

مساحت این ساختمان هفت طبقه بیش از ۳۵۰۰ متر مربع است و ده اتاق خواب، ۹ حمام، ۸ شومینه چوبی، سرداب شراب و سولاریوم دارد. همچنین، این بنا دارای فضای باز حدود ۴۵۰ متر مربع شامل سه تراس، خارج از اتاق غذاخوری رسمی، است.

مالک جدید، یک نهاد مرتبط با شرکت املاک فینکلستین تیم‌برگر است که آپارتمان‌های بسیاری در بخش برانکس نیویورک دارد.

بیشتر از