راز نظم در منچستر یونایتد: توافق بازیکنان به مجازات یکدیگر با جریمه مالی

هری مگوایر، کاپیتان باشگاه و نمانیا ماتیچ، بازیکن کهنه‌کار تیم، مسئول جمع‌آوری این جریمه‌ها هستند

ماتیچ تنها بازیکن ارشد تیم نیست که مجبور به پرداخت جریمه شده است-OLI SCARFF / AFP

انسجام وهمبستگی تیم منچستریونایتد در حال افزایش است و برخی از بازیکنان این تیم، بهبود نتایج این فصل را نتیجه این پیشرفت دانسته‌اند. اما بخشی از این پیشرفت نیز ناشی از نظم و انضباط خارج از زمین است.

منظور از مورد اخیر، فهرستی شامل چند قانون است که بازیکنان باید از آن پیروی کنند و خود بازیکنان بر رعایت آن از سوی یکدیگر نظارت می‌کنند. هر کس این مقررات را زیر پا بگذارد، به پرداخت جریمه در داخل یک قلک مجبور می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری مگوایر، کاپیتان باشگاه و نمانیا ماتیچ، بازیکن کهنه‌کار تیم، مسئول جمع‌آوری این جریمه‌ها هستند. ماتیچ، هافبک صرب، اعتراف کرد که به تازگی و پس از این که صحبت با پل پوگبا که منجر تاخیر حضور او در یک جلسه تیمی شد، ناچار شده است خود را جریمه کند. وی به وب‌سایت باشگاه گفت: «باید اعتراف کنم درست قبل از بازی نیوکاسل، خودم را جریمه كردم. من برای جلسه دو ثانیه تاخیر کردم و مقررات برای همه یکسان است. مجبور شدم خودم را جریمه کنم. چون هم‌تیمی‌ها متوجه بی‌انضباطی من شدند. من دیر به جلسه رسیدم. در جلوی اتاق [جایی که جلسه در آنجا برگزار می‌شد]، پل مرا به صحبت گرفت. بنابراین از او می‌خواهم که ۵۰ درصد جریمه من را پرداخت کند. نمی‌دانم او قبول می‌کند یا نه!»

با این حال، ماتیچ تنها بازیکن ارشد تیم نیست که مجبور به پرداخت جریمه شده است.

مگوایر هم اخیرا تایید کرده که در حال استفاده از تلفن همراهش در یک منطقه ممنوعه دیده شده و ماتیچ او را جریمه کرده است. کاپیتان تیم جریمه را پرداخت؛ هرچند ادعا می‌کند که او قربانی شرایط شده زیرا مجبور بوده برنامه‌اش بعد از جلسه تمرین را تغییر دهد و به جایی برود.

ماتیچ بهانه او را نپذیرفت و گفت مسئولیت‌پذیری همه بازیکنان در مقابل مقررات، برای ساخت یک تیم منضبط حیاتی است: «او تلفن خود را به سالن بدنسازی آورد. مشکل اینجا است که من و او تصمیم می‌گیریم جریمه‌ها چه باشند! چند روز بعد، او تلفن را به سالن بدنسازی آورد؛ بنابراین من گفتم: هری، متاسفم! [جریمه شدی!] انضباط در تیم ما بسیار مهم است. نظم و انضباط همه‌چیز است. به همین دلیل ما برخی از مقررات ساده را تنظیم کرده‌ایم. دیر حاضر شدن در تمرین، دیر حاضر شدن در جلسات و استفاده از تلفن در سالن ورزشی، این‌ها ممنوع است. چند ماه طول کشید که بچه‌ها با این مقررات سازگار شوند و ما پول زیادی در حساب داریم؛ اما این تیم را قوی‌تر خواهد کرد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش