دومین درخواست برای قرنطینه خوزستان؛ وضعیت از قرمز گذشته است

«تعداد مراجعات بیماران ۱۰ برابر شده و تعداد بیماران مثبت کرونا نیز به همین نسبت افزایش‌یافته است»

مراکز نمونه‌گیری سیار کرونا در اهواز- Ali Moaref/ IRNA  

کادر درمان در خوزستان از بالا رفتن آمار مراجعه به مراکز درمانی خبر می‌دهند. اغلب این افراد علائم آلودگی به ویروس کرونا را دارند. علاوه بر آن چندین مورد جدید از موارد ابتلا به کرونای جهش‌یافته نیز باعث افزایش نگرانی‌ها شده است. با این وجود با درخواست اول قرنطینه دو هفته‌ای در این استان موافقت نشد. مقامات خوزستان درخواست دیگری را به ستاد ملی مقابله با کرونا فرستاده‌اند. 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز به ایسنا گفت: «تعداد مراجعات بیماران ۱۰ برابر شده و تعداد بیماران مثبت کرونا نیز به همین نسبت افزایش‌یافته است.»

رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز با اعلام افزایش تعداد مراجعات به مراکز درمانی در استان خوزستان، «تعطیلی کامل دوهفته‌ای» را تنها راه‌حل جلوگیری از ایجاد یک موج بزرگ بیماری در استان دانست.

دکتر سید محمد علوی گفت: «بنا بر آمار قبلی، از ۶۶ مورد شناسایی‌شده کرونای انگلیسی، حدود ۲۷ مورد مربوط به استان خوزستان بوده است هرچند این ویروس در کل کشور در حال چرخش است.»

ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلات دوهفته‌ای در خوزستان موافقت نکرد و روز گذشته درخواست دوم از سوی مقامات این استان به ستاد داده‌شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اعلام ارسال دومین درخواست: «تعطیلی و قرنطینه خوزستان به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا وابسته است»

حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه روسای کمیته‌های هشتگانه ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت شهرهای قرمز در خوزستان خواست تا کنترل و مدیریت مرزها و جلوگیری از تردد مسافران از مرز با عراق تشدید شود. این در حالی است که یک روز قبل، نمایندگان مجلس زائران اربعین ۱۴۰۰ که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند را از پرداخت عوارض خروج معاف کردند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از خوزستان، به‌احتمال‌زیاد، ویروس کرونای جهت یافته از طریق عراق وارد ایران شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با عدم موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با قرنطینه و «لاک داون» در استان خوزستان، محدودیت‌های محلی توسط استانداری خوزستان و فرمانداران شهرستان‌ها وضع و اجراشده است.

فرماندار اندیمشک با اعلام اینکه ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، گفت «تا اطلاع بعدی تمام‌مسیرهای ورودی به اندیمشک مسدود می‌باشند.» قانون ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز در اندیمشک برقرار است.

همچنین عبور و مرور خودروهای سبک در مسیر ایذه- چهارمحال بختیاری ممنوع است.

در آبادان نیز اوضاع رو به وخامت می‌رود. بنا بر اعلام دانشکده علوم پزشکی آبادان و با توجه به ورود ویروس جهش‌یافته به این منطقه، دور از انتظار نیست اگر شاهد «یک فاجعه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان» باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ مورد جدید مثبت کرونا در منطقه شناسایی‌شده است. «۶۴ بیمار در آبادان، ۴۴ بیمار در خرمشهر و ۶۵ بیمار در شادگان بر اساس معیارهای آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شدند.»

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به ارسال درخواست اول برای قرنطینه دوهفته‌ای خوزستان که در ستاد ملی رد شد اعلام کرد درخواست دومی برای اعمال قرنطینه از سوی استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این استان به ستاد ملی کرونا فرستاده‌شده است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه هفته جاری روی «تشدید محدودیت‌ها در خوزستان» تأکید کرد، اما با قرنطینه موافقت نکرد. ازاین‌رو مجدداً دو نامه دیگر برای قرنطینه و تعطیلی کامل خوزستان به ستاد ملی کرونا ارسال‌شده است.

به گزارش ایسنا، فرمانداری اهواز «به‌منظور رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد استانی مدیریت کرونا»، برق خیابان‌های سلمان فارسی، امام، طالقانی و خیابان‌های فرعی این خیابان‌ها، بازارچه انتهایی خیابان ملی راه و منطقه زویه و همچنین بازار کیان اهواز را پس از ساعت ۱۹ قطع می‌کند و این منطقه در تاریکی فرو خواهد رفت.

هم اکنون در ۱۱ نقطه شهر اهواز مراکز نمونه‌گیری کرونا وجود دارد و مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از مناطق شلوغ و بازارها که کانون انتشار ویروس است فاصله بگیرند.