بستری شدن  ۳۰ کودک مبتلا به کرونا در اهواز

طی ۱۰ روز گذشته آمار کودکان مشکوک به کرونا در اهواز دو و نیم برابر شده است

بیمارستان کودکان ابوذر اهواز- ایسنا/ علیرضا محمدی 

رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز از بستری شدن ۳۰ کودک مشکوک به کرونا در این بیمارستان به «رکنا» خبر داده است که نتیجه تست کرونای چهار نفر از آنها مثبت شده است. این در حالی است که ۱۰ روز پیش از این سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از بستری بودن ۱۳ کودک مشکوک به کرونا در این بیمارستان خبر داد. دو تیم تحقیقاتی برای بررسی علل افزایش ابتلا به کرونا طی روزهای آینده به خوزستان فرستاده می شوند. چرا که یک روز قبل سرپرست مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد موارد ابتلا ب کرونا در خوزستان از حد انتظار فراتر رفته است.

به گفته محمدرضا فتحی، رئیس بیمارستان اهواز نیز از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۱۵۰ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و کم‌سن‌ترین کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز، ۵۴ روزه و  بزرگ‌ترین آنها ۱۶ ساله بوده است.

۸ اردیبهشت ماه نیز سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از بستری بودن ۱۳ کودک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز به «ایرنا» خبرداده بود. بر این اساس طی ۱۰ روز گذشته آمار کودکان مشکوک به کرونا که در این بیمارستان بستری شده اندحدودا دو و نیم برابر شده است. سید محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان همچنین گفته بود سه نفر از این کودکان نوزاد و در بخش ICU بستری هستند.

به نظر می رسد شرایط استان خوزستان به مرجله بحرانی رسیده است چرا که قاسم جانبابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز روز گذشته با بیان اینکه «تاکنون در حوزه درمان روند رو به افزایش را تنها در استان خوزستان شاهد بودیم»، از حضور دو تیم تحقیقاتی در این استان برای بررسی خبر داد.

آقای علوی دلیل این اتفاق را انتقال بیماری کووید ۱۹ از والدین به کودکان و به دلیل «رفتارهای پرخطر» عنوان کرد.

افزایش تعداد کودکان بستری شده مشکوک به کرونا در اهواز در حالی است که امروز فرهنگ کره‌بندی، رئیس بیمارستان رازی اهواز، با بیان اینکه «کرونا به شدت در حال رخنه کردن در خوزستان است»، به ایسنا گفت:«اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشته باشیم باید نیمی از آنها بستری شوند یعنی وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی باید یک نفر بستری شود».

آقای کره‌بندی همچنان گفت : «پنج بخش مراقبت‌های ویژه نیز راه‌اندازی کرده‌ایم یعنی حدود ۶۰ بیمار با زجر تنفسی در آی‌سی‌یو مستقر هستند و وضعیت این بیماران به شدت اسف‌بار است».

رئیس بیمارستان رازی اهواز هشدار داد که این بیماری به شدت در حال رخنه کردن در اهواز است. بنا به گفته وی حجم مراجعه کننده بسیار افزایش پیدا کرده است و این بیماری را «وحشتناک» و «وحشی» خوانده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر اما محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، در تلویزیون دولتی ایران ، عنوان کرد :«موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در این استان از حد انتظار فراتر رفته است».

طبق اظهارات سرپرست مرکز بهداشت خوزستان  از ۱۸۰ مورد مثبت در یک شبانه‌روز تنها ۴۰ مورد بستری در این شهر انجام شده است  و تقریبا موارد سرپایی به بستری، چهار به یک اعلام می شود.

از سوی دیگر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور با سراسر کشور در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور درخصوص وضعیت استان درخصوص شیوع کرونا با اشاره به افزایش مبتلایان در اسن استان عنوان کرد:" تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است که این افزایش تعداد بیماران دو دلیل دارد؛ یکی از آنها کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی، باز شدن بازارها و فعالیت اصناف است. « آقای شریعتی دلیل دوم را افزایش انجام تست کرونا در این استان دانسته است».

رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در این استان، نیز از احتمال بازگشت خوزستان به محدودیت‌های کرونایی خبر داده است و در گفت و گو در تلویزیون رسمی ایران، تاکید کرد، بخش عمده‌ افزایش موارد ابتلا،  به‌دلیل عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. آقای نجاتی هشدار داده است که اگر شرایط این‌گونه باشد، مطمئنا تصمیمات یک ماه قبل، مجددا اتخاذ خواهد شد.

از سوی دیگر محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان هم در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در این استان «از حد انتظار فراتر رفته است».

طی روزهای اخیر نام  ۶۱ شهر کشور که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند منتشر شد. در این جدول استان خوزستان با سه شهر آبادان، شوشتر و کارون در این فهرست قرار دارند.

بیشتر از