برد پیت می‌گوید رسوایی هاروی واینستین به اندازه قتل‌های خانواده مانسون هالیوود را شوکه کرد

این بازیگر در حال تبلیغ برای فیلم جدیدش به نام «روزی روزگاری در هالیوود» است 

KEVIN WINTER / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

برد پیت گفته است رسوایی هاروی واینستین به اندازه قتل‌های خانواده مانسون هالیوود را شوکه کرد.

این ستاره سینما در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو «به نام روزی روزگاری در هالیوود» که سال ۱۹۶۹ را به تصور می‌کشد، در نقش مقابل لئوناردو دیکاپریو بازی می‌کند.

قتل‌های منسون در ۸ و ۹ اوت همان سال افتاد که در آن ۴ نفر از خانواده منسون به منزل اجاره‌‌ای رومن پولانسکی کارگردان و همسرش، شارون تاتی بازیگر که هشت ماه و نیمه باردار بود، یورش بردند.

در آن زمان پولانسکی در اروپا مشغول کار بود اما تاتی و سه نفر از دوستانش که در خانه بودند همراه با یک مهمان ۱۸ ساله که در زمان ورود گروه منسون داشت آنجا را ترک می‌کرد کشته شدند.

دیکاپریو در مصاحبه با ساندی تایمز گفت: «زمانی که والدینم آن حادثه را وصف می‌کردند انگار پایان این انقلاب ایده‌آل بود. والدینم هنوز هیپی هستند، اما آن اتفاق پایان این رؤیا بود. همانطور که کوئنتین در وصف آن می‌گوید، شما به نوعی این آرمانشهر را به تصویر می‌کشید، اما در عین حال نوعی کپک دور چادر را فراگرفته که تیرگی انسانیت را نشان می‌دهد و بسیاری از امید و آروزهای پدر و مادرم را در مورد اینکه چگونه می‌توانند اندیشه «عشق و صلح» را به بقیه جهان تزریق کنند نقش بر آب می‌کند. همه این امید و آرزوها فرو ریخت، و چنان به پایان رسید که برخی بر این باورند که نوعی توطئه پشت آن بود. این پایان آنی و ناگهانی یک دوره بود».

زمانی که از هر دو بازیگر پرسیده شد که چه چیزی توانسته به اندازه قتل‌های منسون هالیوود را تکان دهد، برد پیت جواب داد: «هاروی واینستین».

وقتی از او پرسیده شد که آیا دلیل این مقایسه تصور از دست رفتن معصومیت است، در پاسخ گفت: «آیا مقایسه من نابجاست؟ دلیل این مقایسه بیشتر این است که من فکر می‌کنم ما دوباره خودمان را تطبیق می‌دهیم، اما [این بار] به شکل خوبی».

واینستین در اکتبر ۲۰۱۷ با چندین ادعای سوءاستفاده، تعرض و تجاوز جنسی مواجه شد پس از آنکه نیویورک تایمز تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد و روایت چندین زن مشهور در هالیوود را منتشر کرد.

این خبر باعث مطرح شدن ادعاهای بیشتری شد تا جایی که بیش از ۸۰ زن از جمله کیت بکینسیل، کیت بلانشت، کارا دیلیوین، رز مک‌گوان، اوما تورمن و میرا سوروینو، واینستین را متهم به آزار یا تعرض جنسی کردند. وینستین هر نوع اتهام رابطه جنسی بدون رضایت را رد کرده است.

این اتفاق باعث ایجاد دو جنبش Time’s Up  و MeToo شد که موجی از اتهامات را علیه مردان سرشناش در صنعت سینما و سرگرمی مطرح کرد، و همینطور کمپین ضد آزار جنسی را به راه انداخت.

دو نفر از پارتنرهای سابق پیت، یعنی گوئینت پالترو و آنجلینا جولی نیز از رویارویی خود با واینستین گفته‌اند. گفته می‌شود وقتی که پالترو این قضیه را به پیت که آن زمان نامزدش بود گفته بود او در یک مراسم سینما با این تهیه‌کننده برخورد شدیدی کرده بود.

قرار است ۱۹ سپتامبر ویانستین به اتهام تجاوز در نیویورک محاکمه شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی