سفیر ایتالیا در کنگو کشته شد

در حمله شورشیان به کاروان سازمان ملل دو نفر جان باختند

Handout / ITALIAN FOREIGN MINISTRY / AFP

وزارت امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه، ۲۲ فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو و یک نیروی پلیس که با او در سفر بود در حمله به کاروان سازمان ملل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شده‌اند.

سخنگوی پارک ملی ویرونگا در کنگو به رسانه‌های ایتالیایی گفت که لوکا آتاناسیو در جریان حمله به کاروان نیروهای حافظ صلح مستقر در کنگو موسوم به مونوسکو (Monusco) کشته شد. گروهی از شورشیان با حمله به این کاروان قصد داشتند پرسنل سازمان ملل را به گروگان بگیرند.

خبرگزاری فرانسه البته گفته است که این جمله به کاروان برنامه جهانی غذای سازمان ملل صورت گرفته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، این حمله در حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در حوالی شهر کنیاماهورو صورت گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آتاناسیو در اثر این حمله زخمی شده و سپس جان باخت. ارتش کنگو اعلام کرد که در حال بررسی شرایط و جمع‌آوری اطلاعات است تا بفهمد که کدام گروه شورشی مسئول اجرای این حمله بوده.

ده‌ها گروه مسلح در شرق کنگو فعالیت می کنند. بسیاری از آن‌ها، شبه‌نظامیانی هستند که در جریان جنگ‌های داخلی در این کشور در دو دهه پیش شرکت داشتند. جنگ‌های داخلی در کنگو منجر به کشته شدن میلیون‌ها نفر براثر درگیری، گرسنگی و بیماری شد.

در ماه ژانویه نیز، افراد مسلح با ایجاد کمین در پارک ملی ویرونگا، که منطقه جنگلی حفاظت‌شده در آفریقای مرکزی است دست‌کم شش محیط‌بان را کشتند و چند نفر را زخمی کردند.

بیشتر از جهان