رسانه‌ها چطور اعتماد به نفس ستاره تایتانیک را نابود کردند

«دائم در‌باره وزن و رژیم غذایی من مطلب می‌نوشتند»

کیت وینسلت، ستاره فیلم تایتانیک - Rich Fury/Getty Images/AFP

«کیت وینسلت» می‌گوید مطالب منفی در مورد وزن و ظاهر او در سال‌های اول بازیگری‌،  به اعتماد‌ به ‌نفس او آسیب وارد کرده است.

ستاره فیلم «تایتانیک» در مصاحبه با روزنامه گاردین ​​درباره نظرات منفی که در دوران نوجوانی و اوایل جوانی از طرف رسانه‌ها می‌گرفت، صحبت کرد. او از میزان آسیب این مقاله‌ها روی ارزشی که برای خود قائل بود و «برداشت در حال تکاملش از زیبایی» سخن گفت.

این بازیگر ۴۵ ساله گفت: «در دهه ۲۰ زندگی‌ام خیلی در مورد وزنم صحبت می‌کردند. مدام ازم می‌خواستند در مورد وضعیت جسمی‌ام صحبت کنم. بعد هم به من برچسب گستاخ و رک‌گو می‌زدند. نه، من فقط داشتم از خودم دفاع می‌کردم.»

به گفته وینسلت، که در سال ۱۹۹۷ در سن ۲۱ سالگی، در یک فیلم بسیار پرطرفدار در کنار لئوناردو دی‌کاپریو نقش‌آفرینی کرد، این نوشته‌ها و مطالب نویسندگان مجلات زرد در مورد وزن و ظاهر او، که از سن ۱۹ سالگی آغاز شده بود، فوق‌العاده بی‌رحمانه و «تقریباً خنده‌دار» بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «این حد از انتقاد بی‌رحمانه و شوک‌آور روزنامه‌نگاران صنعت سرگرمی از من تقریبا خنده‌دار بود. من هنوز داشتم سعی می‌کردم خودم را پیدا کنم! آن‌ها در مورد سایزم، در مورد وزن احتمالی‌ام و رژیم غذایی‌ام مطلب می‌نوشتند.خواندن آن مطالب واقعاً وحشتناک و بسیار ناراحت‌کننده بود.»

انتقاد‌ها از او در دوران نوجوانی در جراید بریتانیایی به حدی شدید بود که این برنده جایزه اسکار از ترس عناوینی که ممکن بود در آمریکا به او نسبت دهند، از رفتن به هالیوود مطمئن نبود. 

او به یاد آورد: «به اعتماد ‌به‌نفس ‌من لطمه زدند. نمی‌خواستم بروم هالیوود چون فکر می‌کردم، وای! اگر در انگلیس این‌ها را راجع به من می‌گویند، پس آن‌جا چه خواهند گفت؟» وینسلت همچنین گفت که توجه‌های منفی مداوم روی ظاهرش در دوران نوجوانی روی برداشت او از «آنچه زیباست» نیز تأثیر گذاشت و احساس کرد «خیلی تنهاست.»

او با توجه به مطالب انتقادی که در دوران جوانی در مطبوعات دریافت می‌کرد گفت که از تغییرات به وجود آمده در دو دهه گذشته بسیار خوشحال است.

«خیلی روی من تأثیر می‌گذارد. این‌که چقدر زمانه عوض شده است.» او اخیراً گفته بود که با توجه به «آزار‌هایی» که از جانب رسانه‌ها دریافت کرده بود، آماده کسب شهرت در پی موفقیت فیلم تایتانیک نبود.

وینسلت در گفتگو با مارک مارون در پادکست وات دِ فاک به «ماشین‌های پر از عکاس‌های بریتانیایی مجله‌های سرگرمی» که بعد از اکران فیلم، مثل سایه او را دنبال می‌کردند اشاره کرد و گفت: «همیشه تحت نظر بودم و بسیار مورد انتقاد قرار می‌گرفتم.»

«رسانه‌های بریتانیایی با من رفتار خوبی نداشتند و اگر بخواهم صادقانه بگویم، کاملاً مورد آزار و اذیت آن‌ها قرار گرفتم.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر