پیش‌بینی سفر جنجال‌برانگیز تد کروز به مکزیک در مجموعه سیمپسون‌ها

میان واکنش تد کروز به شرایط اضطراری ایالتش و قسمتی از مجموعه مربوط به سال ۱۹۹۳ شباهت‌هایی وجود دارد

در یک قسمت از مجموعه سیمپسون‌ها شهردار اسپرینگ‌فیلد در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا می‌کند برنامه تعطیلاتش را برای کمک به مردم در جریان همه‌گیری لغو کرده، اما در واقع، فیلم مصاحبه از یک پلاژ در باهاما گرفته شده است- تصویر از رسانه‌های اجتماعی

هواداران سریال سیمپسون‌ها با اطمینان می‌گویند که خالقان این مجموعه انیمیشن، سفر «تد کروز» به مکزیک را پیش‌بینی کرده بودند.

در روزهای اخیر، سناتور ایالت تگزاس به‌خاطر گذراندن تعطیلات همراه با خانواده‌اش در مکزیک، درحالی‌که صدهاهزار شهروند ایالت تگزاس به‌خاطر برف و هوای نامساعد بدون برق و آب و گرما مانده‌اند، به باد انتقاد گرفته شده است.

بسیاری از هواداران سیمپسون‌ها در توییتر، به شباهت‌هایی که میان واکنش تد کروز به این شرایط اضطراری و یک قسمت از این مجموعه انیمیشن پرسابقه مربوط به سال ۱۹۹۳ وجود دارد، اشاره کرده‌اند. در یکی از صحنه‌های این انیمیشن، جو کوئيمبی، شهردار اسپرینگ‌فیلد، در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا می‌کند برنامه تعطیلاتش را برای کمک به مردم در جریان یک همه‌گیری لغو کرده، اما در واقع، فیلم این مصاحبه از یک پلاژ در باهاما گرفته شده است.

یکی از طرفداران مجموعه سیمپسون‌ها با انتشار کلیپی از این قسمت، در توییتر نوشت: «سیمپسون‌ها یک‌بار دیگر موفق شدند.» (پیش‌گویی کرده‌اند)

 

جِس برِنِمَن، سازنده یک پادکست نوشت: «حتما این پیش‌تر هم گفته شده است، اما این‌که (در جریان یک فاجعه) محل نمایندگی خود را برای تعطیلات رها کنید، چنان غیراخلاقی است که به‌معنی واقعی کلمه به شوخی سمپسون‌ها می‌ماند.»

 

مدت‌ها است که گفته می‌شود سریال سیمپسون‌ها آینده را «پیش‌بینی» می‌کند. علاوه‌بر پیش‌بینی ریاست‌جمهوری ترامپ، دو دهه پیش از انتخاب او در این جایگاه، سریال سیمپسون‌ها در یکی از قسمت‌های سال ۱۹۹۳ خود، همه‌گیری کرونا در سال گذشته را نیز پیش‌بینی کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به همین‌گونه، یکی از اپیزودهای سیمپسون‌ها در سال ۱۹۹۶، انسان‌نماهایی را نشان می‌دهد که به داخل ساختمان کنگره هجوم می‌برند. این موضوع، پژواک واقعه ششم ژانویه در واشینگتن است که در جریان آن طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند.

ماه گذشته، هواداران سیمپسون‌ها متوجه شدند که لباس کامالا هریس در مراسم تحلیف بایدن، مشابه لباسی است که لیزا سیمپسون در یک قسمت از آن مجموعه انیمیشن پوشیده بود. داستان آن قسمت سیمپسون‌ها، در آینده اتفاق می‌افتاد که لیزا به مقام ریاست‌جمهوری رسیده است.

تد کروز، روز پنجشنبه (۱۸ فوریه) اعتراف کرد که تصمیمش برای رفتن به تعطیلات درمکزیک «اشتباه» بوده است، اما او «سعی داشته که نقش پدری خود را به‌جا آورد».

© The Independent

بیشتر از زندگی