ایوانکا ترامپ قصد رقابت بر سر کرسی فلوریدا در سنا را ندارد

پسر رئیس‌جمهوری پیشین هم گفته است که دست‌کم فعلا «قصد ندارد» وارد مبارزات انتخاباتی شود

یک منبع مطلع به نشریه تایمز گفته که ظاهرا ایوانکا ترامپ هرگز در مورد شرکت در انتخابات سنا جدی نبوده است- MANDEL NGAN / AFP

منابع خبری نزدیک به سناتور مارکو روبیو و ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، می‌گویند که شایعات درباره قصد خانم ترامپ برای رقابت با سناتور روبیو برای گرفتن کرسی ایالت فلوریدا در انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در سال آینده، بی‌اساس است.

نیک یاکوولا، سخنگوی آقای روبیو، به نشریه نیویورک‌تایمز گفت که این دو با یکدیگر صحبت کرده‌اند و خانم ترامپ برای به‌دست آوردن کرسی سنا، آقای روبیو را به چالش نخواهد کشید. او گفت: «مارکو چند هفته پیش با ایوانکا گفت‌وگو کرد. ایوانکا گفت از انتخاب مجدد مارکو حمایت می‌کند. گفت‌وگویی بسیار عالی بود.»

یک منبع مطلع به تایمز گفت که ظاهرا خانم ترامپ هرگز در مورد شرکت در انتخابات سنا جدی نبوده است.

در این میان، هرچند ممکن است دختر آقای ترامپ تمایلی به شرکت در انتخابات سنا نداشته باشد، اما عروس او درصدد ورود به کارزار انتخابات برای کرسی ایالت کارولینای شمالی است. ماه‌ها است که شایعه احتمال شرکت لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ، فرزند رئیس‌‌جمهوری پیشین، در انتخابات مقدماتی علیه سناتور ریچار بِر، در کارولینای شمالی بر سر زبان‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بِر یکی از هفت سناتور جمهوری‌خواهی بود که در دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، به محکومیت او رای داد. هواداران آقای ترامپ احتمالا این رای را یک خیانت تلقی کرده‌اند که به چالش ‌کشیدن او در انتخابات مقدماتی را – به‌ویژه از طرف فردی با نام‌خانوادگی ترامپ- آسان‌تر می‌کند.

سناتور لیندزی گراهام، یکی از متحدان وفادار دونالد ترامپ، می گوید که لارا ترامپ، «درصورت تصمیم ورود به کارزار انتخاباتی، به‌طور قطع نامزد خواهد شد».

آقای گراهام گفت: «من بی‌تردید از او حمایت خواهم کرد. فکر می‌کنم او نماینده آینده حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.»

در این میان، دونالد ترامپ جونیور، پسر رییس ‌جمهوری پیشین هم گفته است که دست‌کم فعلا «قصد ندارد» وارد مبارزات انتخاباتی شود. پسر دونالد ترامپ هفته گذشته در پاسخ به مجری شبکه «نیوزمکس» که از او پرسید آیا نامزدی در انتخابات را مد نظر دارد یا نه، پاسخ داد: «خواهیم دید.» دونالد ترامپ جونیور، کمی بعد ضمن شکایت از عناصر میانه‌روتر حزب جمهوری‌خواه، آن‌ها را «ضعیف» خواند و گفت که فکر می‌کند در خارج از گردونه سیاست‌های انتخاباتی، موثرتر است.

او گفت: «به‌راستی فکر می‌کنم بدون ورود به کارزار انتخاباتی می‌توانم موثرتر باشم. بنابراین هیچ‌گونه قصدی برای شرکت در انتخابات ندارم. می‌خواهم مطمئن شوم این حزب به‌گونه‌ای که دونالد ترامپ آن را می‌دید، ترمیم شود؛ زیرا این برای آمریکا، برای خانواده‌ها، برای کودکانمان و برای طبقه کارگر که می‌خواهیم نماینده آن باشیم، بهترین گزینه است.»

© The Independent