ایوانکا ترامپ از بلندپروازی‌های سیاسی همسر برادرش می‌گوید

لارا ترامپ قصد دارد در انتخابات سنا سال ۲۰۲۲ شرکت کند

ایوانکا ترامپ (چپ)،به همراه همسرش جرد کوشنر و  لارا ترامپ(راست) عروس دونالد ترامپ- Olivier DOULIERY / AFP

ایوانکا ترامپ با دامن زدن به شایعات در مورد بلندپروازی‌های سیاسی لارا ترامپ، اعلام کرد زن برادرش اولین عضو خانواده خواهد بود که سلسله آن‌ها را ادامه می‌دهد. 

لارا ترامپ که در ویلمینگتون کارولینای شمالی به دنیا آمده ماه‌هاست که شایع شده به دنبال شرکت در انتخابات سنا سال ۲۰۲۲ است. 

روزنامه هیل روز چهارشنبه خبر داد که او در واقع قصد دارد کرسی خالی ریچاد بار جمهوری‌خواه را بگیرد و در نظرسنجی‌های اولیه گوی سبقت را ربوده است. 

ایوانکا در توییتی این حکایت را تکرار کرد و با تصویری از پرچم‌های آمریکا حمایت خود را نشان داد. 

گفته می‌شود دونالد ترامپ کوچک، برادر ایوانکا، نیز به فکر آینده سیاسی است و از درخواست‌هایی که او را برای کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ تشویق کرده‌اند استقبال کرده است (مگر آن که پدرش بخواهد دوباره اقدام کند). 

برخی بر این عقیده‌اند که ایوانکا ترامپ ۳۸ساله به فکر باقی ماندن در حوزه سیاست است، ولی برخی دیگر اعتقاد دارند او از تجربه گذشته آسیب دیده و با برگشتن به کسب و کار خود در نیوجرسی یا نیویورک به زندگی قبلی خود برخواهد گشت. 

در صورتی که لارا ۳۸ساله تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، شانس زیادی برای رسیدن به این کرسی دارد. 

یک نظرسنجی از سوی دانشگاه تجارت لی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که لارا ترامپ با ۲۴ درصد در مقابل ۲۳ درصد، از رقیب احتمالی خود، پت مک‌کروری، فرماندار سابق کارولینای شمالی جلوتر است. البته این آمار در حاشیه خطای هفت درصدی نظرسنجی قرار می‌گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش بودن لارا ترامپ و آقای مک‌کروری بسیار فراتر از حمایتی است که از مارک واکر، نماینده کنگره ایالتی، صورت گرفته است، که تنها کاندیدای برجسته‌ای است که برای سنا تا این لحظه کارزار انتخاباتی به راه انداخته است. 

نظرسنجی‌ها در میان جمهوری‌خواهان کارولینا شمالی آمار ۷ درصدی را برای او نشان می‌دهند. 

آقای بار ۶۵ساله در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که این دوره (چهارمین) آخرین دوره‌اش خواهد بود. 

این ایالت به لحاظ تاریخی جمهوری‌خواه است و امسال هم به دونالد ترامپ رأی داد. 

ولی کارولینای شمالی به سرعت دارد به یک ایالت چرخشی تبدیل می‌شود به طوری که در انتخابات امسال، آقای ترامپ با اندکی بیش از یک درصد اختلاف برنده شد (که نسبت به سال ۲۰۱۶ اختلاف بسیار کمتری بود). 

این ایالت، همراه با سایر نقاط نظیر جورجیا و ویسکانسین که به شکست او انجامید، احتمالا مورد توجه جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۲ خواهد بود. 

خانم ترامپ در صورت شرکت در انتخابات، رقیبی قدر برای رئیس دفتر ترامپ، مارک میدوز، خواهد بود که پیش از پیوستن به تیم کاخ سفید نماینده کنگره در کارولینای شمالی بود و به نظر می‌رسد به فکر حضور دوباره در کنگره باشد. 

خانم ترامپ تهیه‌کننده تلویزیونی اینساید ادیشن بود و پیش از درگیری در امور سیاسی پدر شوهرش، به عنوان مربی تربیت بدنی و آشپز حرفه‌ای نیز فعالیت کرده بود. 

او همچنین در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ مشاور پدر شوهر بود و همایش‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در کارولینای شمالی را تا روز انتخابات مدیریت می‌کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان