سفر تفریحی تد کروز به مکزیک، دموکرات‌ها خواستار استعفای سناتور جمهوری‌خواه

«در حالی که تگزاسی‌ها از سرما می‌میرند، او به مکزیک رفت»

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالات تگزاس، در فرودگاه کنکون مکزیک- REUTERS

حزب دموکرات ایالت تگزاس خواستار استعفا یا برکناری تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه و از هواداران سرسخت دونالد ترامپ شد.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، آقای کروز در بحبوحه توفان برف و موج سرمایی که میلیون‌ها تن از اهالی تگزاس بر اثر آن بدون آب و برق مانده‌اند، در سفری تفریحی به شهر گرمسیری و توریستی کنکون در مکزیک رفت.

گیلبرتو هینوخوسا، رئیس حزب دموکرات تگزاس، سفر آقای کروز را «بسیار ناراحت‌کننده و مایوس‌کننده‌» خواند. او گفت تد کروز «دشمن ایالت ما است، چون در حالی که تگزاسی‌ها از سرما می‌میرند، به مکزیک رفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین آقای کروز را به دلیل آن که پیش و پس از حمله روز ششم ژانویه طرفداران آقای ترامپ به کنگره، از پذیرش انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد، «دشمن دموکراسی» توصیف کرد.

آقای هینوخوسا گفت که حزب دموکرات تگزاس خواهان استعفا یا برکناری آقای کروز است، و اگر چنین نشود «تمام منابع خود را به کار خواهیم گرفت که او را، و هر جمهوری‌خواه دیگر تگزاسی را که ما را در این فاجعه رها کردند شکست بدهیم.»

آقای کروز هم روز پنجشنبه در بیانیه‌ای سفرش به کنکون را تایید کرد و گفت که دخترش از او خواسته بود با دوستانش به این سفر برود.

او گفت: «برای این که پدر خوبی باشم، دیشب به آنجا پرواز کردم، و امروز بعد از ‌ظهر برمی‌گردم.»

تد کروز افزود که با مسئولان ایالتی و دولت فدرال در تماس دائم است تا ببیند چرا توفان زمستانی باعث قطع برق و آلودگی منابع آب شده‌ است.