بازگشت همسر کیم جونگ اون پس از یک سال غیبت از انظار عمومی

کره شمالی یکی از معدود کشورهای جهان است که هنوز حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را هم گزارش نکرده‌ است

کیم جونگ اون و همسرش ری سول جو در کنسرت به مناسبت تولد رهبر پیشین کره جنوبی، ۱۶ فوریه ۲۰۲۱- STR / AFP / KCNA VIA KNS

پس از بیش از یک سال غیبت در طول دوره همه‌گیری کرونا، همسر رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد.

از ری سول-جو به همراه همسرش، یک عکس در کنسرتی که به مناسبت تولد کیم جونگ-ایل، پدر درگذشته آقای کیم و رهبر پیشین این کشور، برگزار شده، انتشار یافته است . در کره شمالی، این روز را به نام «روز ستاره درخشان» جشن می‌گیرند.

بازگشت وی در میانه نظریه‌های مبتنی بر توهم توطئه‌ رسانه‌های جهانی درباره غیبتش و پر از حدس‌هایی در مورد بیماری یا باردارشدن وی، رخ داد.

مردم به دیدن بانوی اول کره شمالی به همراه آقای کیم در رویدادهای مهمی نظیر آغاز آزمایش‌های موشکی، جشنواره‌ها و مذاکرات با سران کشورهای جهان، عادت کرده بودند؛ اما او از ژانویه ۲۰۲۰ که در مراسم جشن سال نوی چینی شرکت کرده بود، دیگر در انظار عمومی دیده نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر خندان و بدون ماسک (مانند بقیه مردم) این زوج هنگام شرکت در رویداد روز سه‌شنبه، در تالار نمایش مانسودای در پیونگ‌یانگ، منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، این زوج با سیل تشویق‌ و موسیقی در تالار کنسرت استقبال شدند و عکس‌های حضور آن دو در این رویداد، بر صفحه اول روزنامه‌های دولتی این کشور جای گرفت.

آقای کیم، سه‌شنبه صبح از کاخ آفتاب کوموسان، محل دفن پدر و پدربزرگش، دیدن کرد.

کره شمالی یکی از معدود کشورهای جهان است که هنوز حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را هم گزارش نکرده‌ است؛ اگرچه متخصصان نسبت به این موضوع بدبین‌اند. نهادهای امنیتی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که با توجه به وجود تعاملات فعال کره شمالی با چین پیش از بسته شدن زودهنگام مرزهای طویل میان این دو کشور، نمی‌توان احتمال وقوع همه‌گیری را در این کشور رد کرد.

کره جنوبی پیش‌تر گفته بود خانم ری به علت وجود نگرانی در مورد شیوع کووید-۱۹ نمی‌خواهد خود را زیاد زیر ذره‌بین عموم قرار دهد. کره شمالی هیچ توضیحی در مورد غیبت وی نداده بود.

سابقه خاندان رهبر کره شمالی همچنان در هاله‌ای از ابهام است. اداره این کشور از زمان تاسیس این سلسله به دست کیم ایل-سونگ در سال ۱۹۴۸، به دست این خانواده افتاده است. گفته می‌شود خانم ری ۳۱ ساله و مادر سه فرزند کیم جونگ-اون است؛ گرچه دولت پنهانکار این امپراتوری منزوی، این اطلاعات را تایید نکرده است. خبر ازدواج وی با آقای کیم، هم تازه سه سال پس از تاریخ ازدواج واقعی‌ آن‌ها در سال ۲۰۱۲، در رسانه‌های دولتی این کشور اعلام شد.

© The Independent

بیشتر از جهان