سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین از سوی همسرش ممنوع‌الخروج شد

روزنامه شرق دلیل احتمالی ممنوع‌الخروجی سمیرا زرگری را اختلاف خانوادگی اعلام کرده است

سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان به دلیل ممنوع‌الخروج شدن از سوی همسرش نتوانست در در رقابت‌های جهانی اسکی در ایتالیا شرکت کند.

شاگردان سمیرا زرگری در حالی تهران را به مقصد ایتالیا ترک کردند که او نتوانست شاگردانش را همراهی کند.

روزنامه شرق در گزارشی در این زمینه نوشت: موضوع ممنوع‌الخروج شدن زنان ورزشکار ایرانی از سوی همسر دوباره خبرساز شده و این بار خبر مربوط به سمیرا زرگری است که اجازه خروج از کشور را ندارد.

هنوز روشن نیست دلیل ممنوع‌الخروج شدن سرمربی تیم ملی از سوی همسرش چیست. فدراسیون اسکی هم تا لحظه تنظیم این خبر در این زمینه توضیحی ارایه نداده است. با این حال شرق می‌نویسد که پیگیری‌‌های انجام شده نشان می‌دهد که در این مورد هم پای اختلاف خانوادگی در میان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرق به نقل از یک منبع آگاه در فدراسیون اسکی می‌نویسد: «مسئولان فدراسیون نهایت تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند خانم زرگری را با تیم به ایتالیا اعزام کنند اما این امر محقق نشد. حتی با ایتالیا هماهنگ شده بود که اگر تا لحظه آخر هم زرگری توانست اجازه خروج بگیرد، برای او ویزا بگیریم.»

این خبر در حالی اعلام می‌شود که تنها در سال ۱۳۹۶ دست‌کم ۲۸ ورزشکار زن ایرانی به دلیل عدم رضایت همسرانشان برای سفر ممنوع‌الخروج شده و نتوانستند در مسابقه‌های بین‌المللی شرکت کنند.

از جمله زهرا نعمتی و نیلوفر اردلان، ورزشکاران مطرح رشته تیراندازی و فوتسال که به دلیل عدم رضایت همسر نتوانستند از کشور خارج شوند.

باوجود وعده‌هایی که در زمینه تسهیل قوانین جمهوری اسلامی ایران برای سفر ورزشکاران زن ایرانی داده شد، ممنوع‌الخروجی سمیرا زرگری نشان می‌‌دهد که قوانین زن‌ستیز همچنان آینده و سرنوشت زنان ایرانی را گروگان گرفته است.

بیشتر از ورزش