گزارش‌های غیررسمی درباره درگذشت بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی

او روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه درپی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد

بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی در اوین، سه‌روز پس از انتقالش به بیمارستان لقمان تهران، درگذشت.

ابراهیم الله‌بخشی، درویش گنابادی و از نزدیکان محجوبی، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه، در حساب توییتر خود، با یک جمله «بهنامم آزاد شد» از درگذشت او خبر داد.  

او ساعتی پیش‌تر نیز در توییتی دیگر همین خبر را به‌طور غیررسمی از مسئولان بیمارستان نقل کرده و از قول آن‌ها افزوده بود: «اما دستور داده‌اند تا سه روز دستگاه‌ها به صورت نمایشی به او وصل باشد.»

 

بهنام محجوبی بهمن‌‌ماه سال ۹۶ در تجمع دراویش گنابادی در گلستان هفتم منطقه پاسداران در اعتراض به محدودیت‌های ایجادشده برای نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی شرکت کرده بود که به زدوخورد و بازداشت تعداد زیادی از دراویش انجامید. او که در این جریان بازداشت شده بود، در دادگاه به دو سال زندان محکوم شد و از خردادماه سال ۹۹ درحال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین بود. در دوران زندان، او را برای مدتی به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران منتقل و در آن‌جا بستری کرده بودند که بعدتر از شرایط بسیار بد آن‌جا خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه درپی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد. دوشنبه شب پزشکان معالج به مادر و بستگان آقای محجوبی گفته بود‌ند سطح هوشیاری او پایین آمده به به زیر ۳ رسیده و تنها با دستگاه قادر به تنفس است.

بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی، نیمه‌شب دوشنبه با انتشار ویدیویی از مقابل بیمارستان لقمان تهران، در رسانه‌های اجتماعی، خبر داد که با وجود درخواست‌ها و پی‌گیری‌ها اجازه ملاقات او با فرزندش در بیمارستان داده نشده است.  

بنا به گفته‌ کادر درمان بیمارستان لقمان قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها بهنام محجوبی را «ممنوع‌الملاقات» اعلام کرده بودند.