کرملین، دعوت ایلان ماسک از پوتین را «بسیار جذاب» خواند

مدیر اسپیس‌اکس، در سال جاری عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داد

ویلادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه - Mikhail KLIMENTYEV / SPUTNIK / AFP

دعوت ایلان ماسک از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگو از طریق اپلیکیشن «کلاب‌هاوس»، از سوی کرملین «بسیار جذاب» توصیف شده است.

مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس، این دعوت را روز شنبه و از طریق توییتر اعلام کرد و در توییتی با ذکر عنوان حساب رسمی ریاست‌جمهوری روسیه نوشت:‌ «مایلید در گفت‌وگویی در کلاب‌هاوس با من همراه شوید؟» او در ادامه در توییتی به زبان روسی نوشت: «صحبت با شما برای من افتخار بزرگی خواهد بود.»

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران، گفت که این مسئله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، او گفت:‌ «به شکل کلی، این بدون شک یک پیشنهاد جذاب است، اما ما باید بدانیم که منظورش چیست و چه چیزی را پیشنهاد کرده است.» او گفت:‌ «اول باید بررسی کنیم، و بعد واکنش نشان خواهیم داد. رییس‌جمهور پوتین شخصا به شکل مستقیم از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کند، و در آن‌ها حساب ندارد.»

مشخص نیست که آقای ماسک مایل است درباره چه موضوعاتی با رییس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند، اما این تنها مورد در روزهای اخیر نیست که او در انظار عمومی از یک مقام ارشد دعوت می‌کند.

هفته گذشته، او کانیه وست، خواننده رپ، را به اپلیکیشنی دعوت کرد که تنها با دعوتنامه می‌شود وارد آن شد، و به کاربران اجازه می‌دهد تا وارد تالارهای گفت‌وگویی شوند که موضوع گفت‌وگو در آنها مشخص است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیر اسپیس‌اکس، پیشتر در سال جاری از جف بزوس، بنیانگذار آمازون پیشی گرفت و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داد. ایلان ماسک ممکن است از آقای پوتین درباره پروژه «استارلینک» شرکت خود سوال کند. این پروژه به دنبال آوردن اینترنت پرسرعت از یک صورت فلکی ماهواره‌ای به زمین است.

گزارش‌های اخیر گفته‌اند که شرکت‌های نظارتی روسیه در حال بررسی اعمال جریمه بر کسانی هستند که از خدمات اینترنت فضایی استفاده می‌کنند. افرادی که قصد دارند با خدمات ماهواره‌ای روسیه موسوم به «اسفر» رقابت کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان