حمله «اسرائیل» به اهداف مرتبط با ایران در حومه دمشق

حمله‌هایی که به اسرائیل نسبت داده می‌شود در دو ماه اخیر افزایش یافته است

تصویر آرشیوی از فعال شدن پدافند موشکی بر فراز دمشق-STR / AFP

ارتش سوریه از دفع «تجاوز اسرائیل» به دمشق، پایتخت این کشور خبر داد. جدیدترین حمله علیه منافع جمهوری اسلامی ایران در سوریه که روند آن در دو ماه اخیر شدت گرفته است.

رسانه دولتی سوریه به جزئیات این حمله که گفته می‌شود از سوی نیروی هوایی اسرائیل انجام شده، اشاره نکرده است.

در بیانیه ارتش آمده که جنگنده‌های اسرائیلی که بر فراز بلندی‌های جولان پرواز می‌کردند، به اهدافی در حومه پایتخت حمله کردند. تعداد تلفات احتمالی این حمله گزارش نشده و ارتش سوریه می‌گوید چند موشک را منهدم کرده است.

گزارش رویترز حاکی از آن است که اهدافی در ۱۴ کیلومتری جنوب دمشق بمباران شده است. جایی که معمولا تحت سلطه نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدان محلی از صدای انفجارهای مهیب در حومه دمشق خبر دادند.

ارتش اسرائیل هنوز درباره این گزارش‌ اظهار نظر نکرده است. با این حال فرماندهان نظامی اسرائیل پیش‌تر تاکید کرده بودند که برای مقابله با نفوذ نظامی جمهوری اسلامی در سوریه به حمله‌ها ادامه می‌دهند.

گزارش ارتش اسرائیل حاکی از آن است که تنها در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۰۰ هدف مرتبط با ایران در سوریه حمله شده و این رویکرد روند مداخله ایران در سوریه را کند کرده است.

برآوردهای اطلاعاتی در سال‌های اخیر از نفوذ فزاینده ایران در سوریه خبر می‌داد و همین نکته موجب شد که اسرائیل برای مقابله با این نفوذ اقدام کند.

به گزارش رویترز اسرائیل در دو ماه اخیر برخی از بزرگترین حمله‌های خود علیه منافع ایران در سوریه را انجام داد که یکی از آنها حمله‌ به پایگاه‌های نظامی و انبار سلاح در شرق سوریه بود که ۵۷ کشته بر جای گذاشت.

این خبرگزاری بریتانیایی می‌افزاید که این حمله‌ها با مجوز ایالات‌متحده انجام می‌شود و هدف آن بازداشتن تهران از بر هم زدن توازن قدرت به نفع خود است.

بیشتر از جهان