مجری صداوسیما خطاب به مسئولان: از همه شما متنفر شده‌ام

رزیتا قبادی می‌گوید حاضر به کارکردن در سازمانی نیست که کلمه «رقص» در آن ممنوع است

رزیتا قبادی، مجری پیشین صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت به خاطر اینکه مهمان برنامه‌اش از مردم دعوت به رقص و شادی کرده است، او را ممنوع‌الکار کرده‌اند.

او در یک لایو اینستاگرامی خطاب به مسئولان تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: «نمی‌خواهم در جایی کار کنم که به خاطر کلمه رقص مجبور به عذرخواهی شوم. من از همه شماها متنفر شده‌ام.»

خانم قبادی در یکی از برنامه‌های شبکه دوم در شب یلدای امسال میزبان یک کارشناس به نام دکتر فهیمی بود. میهمان برنامه در بخشی از صحبت‌هایش گفت که با توجه به اینکه مردم روزهای پرغصه‌ای را می‌گذرانند، بهتر است در شب یلدا با کنار هم بودن، شادی و رقص از اضطراب این روزها بکاهند.

این برنامه به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شد. انتشار ویدیو این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی خشم نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی را برانگیخت. خانم قبادی در برنامه بعدی مجبور شد تا از اظهارات میهمان برنامه‌اش عذرخواهی کند.

او در یک لایو اینستاگرامی که دیروز جمعه ۲۴ بهمن منتشر کرد، در توضیح رویدادهایی که منجر به عذرخواهی او شد گفت که از او و کارشناس برنامه خواسته بودند که در برنامه حاضر شوند و اشتباهشان را «جبران» کنند. خانم قبادی گفت که دکتر فهیمی حاضر به عذرخواهی نشد.

این مجری صداوسیما همچنین گفت که او بارها تهدید شده است و مسئولان صدا و سیما تنها به عذرخواهی اجباری او بسنده نکرده و ممنوع‌الکارش کرده‌اند.

در چهار دهه گذشته و با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، سیاست رسمی این نظام مخالفت با موسیقی، رقص و فعالیت‌های هنری‌ای بوده که روحانیون حاکم آن را علیه اسلام می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم قبادی در لایو خود گفت که برنامه‌های تولیدی صداوسیما تنها متناسب با ذائقه ۲۰ درصد جامعه ساخته می‌شود و به علایق اکثریت مردم توجهی نمی‌شود. 

در سال‌های گذشته چهره‌های مختلف فرهنگی و مجریان صداوسیما به دلیل عبور از خط قرمزهای به‌شدت گسترده تلویزیون جمهوری اسلامی ممنوع‌الکار شده‌اند. لیست ممنوع‌الکاری در عرصه هنری تنها به صداوسیما محدود نیست و دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی جمهوری اسلامی خود لیستی طولانی از افرادی تهیه کرده‌اند که ممنوع‌الکار هستند و تولیدات فرهنگی‌شان اجازه انتشار عمومی ندارد.

رزیتا قبادی در لایو اینستاگرامی خود یکی از موارد مشهور ممنوع‌الکاری در صداوسیما در سال‌های اخیر را نیز مطرح کرد و گفت که وقتی که عادل فردوسی‌پور با مخاطبان بسیار زیاد و محبوبیت عمومی‌اش کنار گذاشته می شود، جای تعجب نیست که او را ممنوع‌الکار کنند.

او گفت به دلیل اینکه مجبور شده به خاطر بیان کلمه رقص در مقابل دوربین ابراز پشیمانی کند، از مردم ایران عذرخواهی می‌کند.

بیشتر از