مرگ یک کودک در کانال آب در سیستان و بلوچستان

سه نفر از جمله یک کودک به دلیل نبود حفاظ استاندارد کانال آب در زهک غرق شدند

این افراد غرق شده در خروجی کانال آب چاه در شهرستان زهک توسط مردم محلی پیدا شدند- عکس از خبرگزاری تسنیم

روز پنجشنبه پیکرهای دو کودک و یک مرد میانسال در خروجی یک کانال آب چاه در شهرستان زهک پیدا شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از غرق شدن یکی از کودکان و مرد میانسال خبر داد. او گفت که پیکر نیمه جان یک کودک دیگر به بیمارستان منتقل شده ‌است. اهالی محل، این افراد غرق شده را در خروجی کانال آب چاه  پیدا کردند. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در خصوص این حادثه گفت: «در پی گزارش مردم منطقه مبنی بر غرق سه نفر در کانال آب چاه نیمه چهارم شهرستان زهک، بلافاصله دو تیم از ناجیان و غواصان به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به جستجوی افراد غرق شده کردند.»

علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: «دومین کودک، جان خود را از دست داد و به سردخانه انتقال یافت و جسد مرد میانسال پس از جستجوی سه ساعته توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر پیدا و از آب خارج شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نبود نظارت دقیق از سوی مسئولان شهری نسبت به ایجاد حفاظ ایمن و استاندارد در اطراف حوضچه‌های آب کشاورزی و کانال‌های آب پیش از این هم باعث بروز حوادث مشابهی شده بود.

در روزهای اخیر، دو کودک هم در کانال فاضلاب مسجد سلیمان افتادند. کودکان آسیب دیده به بیمارستان منتقل شدند، ولی از وضعیت آن‌ها خبری اعلام نشده‌ است. اهالی محل به خبرگزاری رکنا گفته بودند که این کانال فاضلاب تاکنون چندین قربانی گرفته ‌است.

آذرماه امسال  هم یک کودک پنج ساله به دلیل نبود حفاظ استاندارد، در یک کانال آب در یکی از روستاهای میناب در استان هرمزگان غرق شد. خبرگزاری رکنا به نقل از دهیار این روستا نوشت: «تاکنون هشت شهروند با سقوط در این آب کانال جان باخته‌اند.» 

همچنین مرداد ماه  پسربچه پنج ساله‌ای در کانال انتقال آب تصفیه‌خانه جنوب تهران سقوط کرد و جان باخت.

اهالی روستای امین‌آباد شهرستان ری که این کانال در محدوده آن قرار دارد،  گفته بودند که در سال‌های گذشته نیز افرادی در این کانال سقوط کردند و جان خود را از دست دادند.

نبود حفاظ ایمنی و استاندارد در اطراف کانال‌های آب در برخی نقاط ایران، به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، در سال‌های اخیر حادثه آفرین بوده‌ است.