کایلی مور گیلبرت از همسر روسی-اسرائیلی‌اش جدا می‌شود

خانم مور گیلبرت که بیش از دو سال در ایران زندانی بود، دو روز پس از بازگشت از ایران متوجه رابطه همسرش با همکارش شده است

سمت راست: روسلان هاداروف و همکارش کایلی بکستر که گفته می‌شود با هم رابطه دارند- سمت چپ: کایلی مور گیلبرت - سوشال مدیا

کایلی مور گیلبرت شهروند استرالیایی-بریتانیایی و استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ملبورن، که دو سال در ایران زندانی بود، مراحل جدایی از همسر خود را آغاز کره است. 

او دو روز پس از بازگشت به استرالیا متوجه شد که همسر روسی-اسرائیلی‌اش به او خیانت کرده و با همکارش، دکتر کایلی بکستر، روابطی برقرار کرده است.

به نوشته هرالد سان، برخی افراد نزدیک به این زوج از روابط روسلان هاداروف، همسر او مطلع بوده‌اند. این روابط یک سال پس از دستگیری کایلی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، اما کسی به کایلی و خانواده‌اش در این مورد اطلاع نداده بود.

خانم مور گیلبرت و آقای هاداروف در سال ۲۰۱۷ ازدواج کرده بودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که کایلی که اکنون ۳۳ سال دارد، در حال انجام مراحل جدایی است.

آقاق هاداروف ۳۱ ساله و دکتر بکستر ۴۳ ساله، هر دو در کارزار آزادی کایلی مور گیلبرت فعال بودند. دانشگاه ملبورن از روابط این دو نفر مطلع شده اما اعلام کرده که درباره زندگی خصوصی دکتر مور گیلبرت اظهارنظر نمی‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع دولت استرالیا گفته بودند که اطلاعات مقامات ایرانی از اینکه کایلی همسر یک اسرائیلی است، آغازگر دستگیری او در فرودگاه تهران بوده است.

به نوشته رسانه‌های استرالیا، خانم مور گیلبرت حتی در زمان زندان هم از همسرش دفاع کرده بود و در نامه‌ای که به صورت قاچاقی به بیرون زندان فرستاد، گفته بود که زندانی‌کنندگان او تلاش کردند متقاعدش کنند که شوهرش را با فریب به ایران بکشاند.

کایلی به اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا نوشته بود: «سپاه پاسداران بیش از ۹ ماه مرا در این شرایط وحشتناک زندانی کرده است تا هم مرا از لحاظ شخصی و هم دولتم را تحت فشار قرار دهد.»

کایلی مور گیلبرت بیش از دو سال به بیش از دو سال به اتهام «جاسوسی» در ایران زندانی بود. او شهریورماه ۱۳۹۷ برای حضور در کنفرانس شیعه شناسی به ایران سفر کرد و هنگام بازگشت در فرودگاه تهران بازداشت شد. اما خبر بازداشت او حدود یک سال بعد در تابستان ۱۳۹۸ علنی شد؛ زمانی که یک زوج استرالیایی دیگر در ایران به اتهام به پرواز درآوردن پهپاد در نزدیکی جاجرود بازداشت شدند.

خانم گیلبرت، آذرماه امسال با سه ایرانی که در تایلند زندانی بودند مبادله شد. سعید مرادی، محمد خزاعی و مسعودصداقت‌زاده که در سال ۲۰۱۲ در بمبگذاری ناموفقی علیه دیپلمات‌های اسرائیلی در تایلند دست داشتند، در این کشور در زندان به سر می‌بردند.

بیشتر از جهان