نخستین پیام کایلی مور گیلبرت پس از آزادی

گیلبرت در بیانیه‌ای گفت که حمایت دوستان و همکارانش کمک کرده تا آن «کابوس بی‌پایان و بی‌وقفه» را تحمل کند

«نسبت به کشوری که باید دوره محکومیت ۱۰ ساله را در آن می‌گذراندم احساس تلخ و شیرینی دارم»، عکس آرشیوی - FAMILY HANDOUT / FAMILY OF KYLIE MOORE-GILBERT / AFP

کایلی مور گیلبرت در نخستین اظهاراتش پس از آزادی، در بیانیه‌ای از دوستان و همکارانش که برای آزادی او از زندان تلاش کرده‌اند تشکر کرد.

کایلی مور گیلبرت، شهروند استرالیایی-بریتانیایی و استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ملبورن، پس از آن که بیش از دو سال به اتهام «جاسوسی» در ایران زندانی بود، روز جمعه گذشته به خانه‌اش در شهر کنبرای استرالیا بازگشت.

به گزارش ای‌بی‌سی، خانم گیلبرت با بیان این که حمایت دوستانش به او قوت قلب داده، گفت که این حمایت‌ها به او کمک کرده تا آن «کابوس بی‌پایان و بی‌وقفه» را تحمل کند.

او در این بیانیه گفت: «صادقانه بگویم که هیچ کلمه‌ای برای ابراز عمق قدردانی خود ندارم. نمی توانم به شما بگویم که چقدر شنیدن این که دوستان و همکارانم اعتراض می‌کنند و من را فراموش نکرده‌اند دلگرم کننده بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، خانم گیلبرت با سه ایرانی زندانی در تایلند معاوضه شد. هر چند مریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا هفته گذشته از اظهارنظر درباره معاوضه زندانیان خودداری کرد.

او در بیانیه دیگری از حامیانش و دولت استرالیا به خاطر تلاش‌هایشان برای آزادی قدردانی است.

خانم گیلبرت گفت که نسبت به کشوری که باید دوره محکومیت ۱۰ سال زندان را در آن می‌گذراند احساس تلخ و شیرینی دارد: «به عنوان یک دوست و با نیت دوستانه به ایران آمدم، و با همان احساسات، که نه تنها هنوز وجود دارد، بلکه تقویت هم شده، ایران را ترک می‌کنم.»

کایلی مور گیلبرت شهریورماه ۱۳۹۷ برای حضور در کنفرانس شیعه شناسی به ایران سفر کرد. او هنگام بازگشت در فرودگاه تهران بازداشت شد. اما خبر بازداشت او حدود یک سال بعد در تابستان ۱۳۹۸ علنی شد. زمانی که یک زوج استرالیایی دیگر در ایران به اتهام به پرواز درآوردن پهپاد در نزدیکی جاجرود بازداشت شدند.

بیشتر از جهان