مدیران باشگاه استقلال تهران علیه کاپیتان خود

باشگاه استقلال تهران از کاپیتان خود به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران شکایت برده است

وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال تهران- عکس از ایرنا

روز گذشته حواشی عجیبی از پیرامون باشگاه استقلال تهران به گوش رسید. اتفاقاتی که به نوشته بعضی رسانه‌های داخلی، منشاء آن عصبانیت وریا غفوری در روز مسابقه استقلال و نساجی مازندران و ترک یک‌باره ورزشگاه توسط غفوری پس از تعویض بوده است. 

یک روز پس از آن بود که خبرگزاری فارس، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد باشگاه استقلال اول آذرماه امسال از کاپیتان خود به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرده است.

براساس این سند، شکایت نامه باشگاه استقلال به امضای احمد مددی، مدیرعامل این باشگاه رسیده است. شکایت باشگاه از وریا غفوری به این دلیل صورت گرفته است که براساس ادعای  احمد مددی، وریا غفوری با وجود داشتن قرارداد تا پایان لیگ بیستم، قرارداد دو ساله‌ای را در زمان مدیریت سعادتمند با باشگاه استقلال امضا کرده که باعث افزایش قرارداد او شده است.

بنا به گفته احمد مددی، طبق قراردادی قبلی وریا باید در این فصل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از استقلال دستمزد دریافت می‌کرده، اما قرارداد او به ۶ میلیارد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر قرارداد این بازیکن برای سال دوم قرارداد (فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱) به ۸ میلیارد خواهد رسید. 

تارنمای خبر ورزشی با انتشار تصویری از سند ارائه شده در خبرگزاری فارس نوشته است که «احمد مددی به جای عمل کردن به تعهدی که مدیرعامل قبلی ایجاد کرده، علیه کاپیتان تیم خود با کمیته اخلاق نامه‌نگاری کرده که این موضوع اختلاف شدیدی را بین وریا غفوری و مدیران باشگاه به وجود آورده است».

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها هم نوشتند که وریا غفوری بابت دست‌مزدهای چهار سال اخیر از استقلال طلب دارد و به باشگاه نامه‌ نوشته است که اگر تا ۱۰روز مطالباتش را ندهند، قراردادش را فسخ می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از بازی تیم‌های استقلال و نساجی مازندران بسیاری از بازیکنان این تیم پرهوادار پایتخت نسبت به شرایط بد مدیریتی در این باشگاه اعتراض داشتند و حتی برخی بازیکنان چون مهدی قائدی و یا محمد دانشگر نسبت به شرایط نامناسب تغذیه بازیکنان اعتراض داشتند. 

پیش‌تر و بعد از بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال وریا غفوری، کاپیتان به شدت از سیاست‌های باشگاه استقلال انتقاد کرد. غفوری در بخشی از انتقادات تند و صریح خود  مدیران کنون باشگاه استقلال را فاقد اختیارات کافی برای تصمیم گیری دانست و گفت: «افرادی که در این باشگاه هستند، بدون اجازه‌ی وزارتخانه آب نمی‌خورند. آقای مددی کوچک‌ترین کاری را بدون اجازه وزارت‌خانه انجام نمی‌دهد؛ حتی یک امضای ساده.»

این انتقادات باعث شد که کاپیتان استقلال به کمیته انضباطی باشگاه احضار شد. احضاری که به زعم برخی  وزارت ورزش نیز در آن نقش داشته است.  

روزنامه شهرآرا ورزشی در آن زمان نوشت که «گفته می‌شود دراین نشست که میان غفوری و مدیران استقلال برگزار شده به کاپیتان استقلال گفته‌اند که حق اظهار نظر درباره سیاست گذاران باشگاه را ندارد و از این پس نباید چنین موضع گیری‌هایی را داشته باشد.»

با این‌حال بسیاری معتقدند که فشارهای اخیر بر وریا غفوری و انتشار سند شکایت باشگاه از او توسط خبرگزاری فارس، ناشی از سابقه اعتراضی این بازیکن ملی‌پوش هم هست است. غفوری بارها چه در فضای مجازی و چه در مصاحبه با خبرگزاری‌ها مواضع انتقادی گرفته است. زمستان سال ۱۳۹۷ رسانه‌های ایران خبر دادند که وریا غفوری به دلیل نوشته‌اش علیه سخنان محمد جواد ظریف درباره حمایت از فلسطین، به حراست فدراسیون فوتبال احضار شده است. 

کاپیتان استقلال یک‌بار دیگر هم صراحتا از مصاحبه با دوربین صدا و سیما امتناع کرده بود که واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی داشت. 

اخیرا نیز وریا غفوری با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود، ضمن تسلیت درگذشت میناوند، با استفاده از هشتگ‌های «#واکسن_بخرید» و «#واکسن_کرونا_مطالبه_ملی»، از خرید واکسن کرونا حمایت کرده بود. 

بیشتر از ورزش