تاثیر همه‌گیری کرونا بر جذب بازیکنان جدید تیم منچستر یونایتد

یونایتد معمولا در این فصل از سال به تعیین اهداف خود برای نقل‌ و انتقالات تابستانی می‌پردازد

سرمربی یونایتد اعتراف می‌کند که تأثیر مالی همه‌گیری بر آنچه باشگاه قادر به انجامش خواهد بود، تأثیر گذاشته است- ANDY RAIN / POOL / AFP

اوله گونر سولشر اعتراف کرده است که گرچه برنامه‌ریزی‌ها برای نقل و انتقالات تابستانی در حال حاضر به شکل عادی ادامه دارد، اما ممکن است بحران کرونا بر این برنامه‌ها اثر منفی بگذارد.

منچستر یونایتد در پنجره نقل و انتقالات در ژانویه گذشته بر جذب بازیکن جدید تمرکز نکرد. در عوض به چند بازیکن حاشیه‌ای اجازه داد اولدترافورد را ترک کنند و برای ادامه حرفه‌ فوتبال‌شان به تیم دیگری بپیوندند.

مارکوس روخو و تیموتی فوسو-منسا به طور دایمی به ترتیب به تیم‌های بوکاجونیورز و بایرلورکوزن انتقال داده شدند. جسی لینگارد نیز به وستهام قرض داده شده است، و شروع خوبی در آن تیم داشته است. 

یونایتد معمولا در این زمان از سال شروع به تعیین اهداف خود برای نقل‌ و انتقالات تابستانی می‌پردازد. به رغم عملکرد بالاتر از انتظار منچستر یونایتد در لیگ برتر در این فصل، سولشر همچنان معتقد است که قبل از شروع فصل آینده باید تیم خود را با نیروهای جدید تقویت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، سرمربی یونایتد اعتراف می‌کند که تأثیر مالی همه‌گیری در آنچه باشگاه قادر به انجامش خواهد بود، تأثیر گذاشته است.

سولشر گفت: «برنامه‌ریزی‌ها و آماده‌سازی‌های لازم را انجام داده‌ایم. اما البته همه‌گیری بازار و جهان را تغییر داده است و ممکن است در نقل و انتقالات ما نیز تأثیر بگذارد.»

«باید دید که در چند ماه آینده کجا خواهیم بود. اما در حال حاضر، طبق روال گذشته در حال بررسی بازیکنان و تعیین اهداف برای جذب بالقوه هستیم.»

«ما در چند فرصت اخیر برای نقل و انتقالات، معامله‌های خوبی کرده‌ایم. به نظر نمی‌رسد مجبور باشیم تغییرات عمده‌ای انجام دهیم. اما می‌خواهیم چند استعداد نامتعارف به تیم اضافه کنیم.»

باشگاه‌های لیگ برتر فقط ۷۰ میلیون پوند در پنجره نقل و انتقالات ژانویه هزینه کردند که کمترین میزان آن از سال ۲۰۱۲ به این سو است. این حالی است که تعداد نقل و انتقالات قرضی و رایگان افزایش یافته است. باشگاه‌های دیگر در لیگ‌های مهم اروپا نیز هزینه‌های نقل و انتقالات خود را محدود کرده‌اند.

هنگام باز شدن پنجره نقل و انتقالات، ممکن است یونایتد به دنبال جذب جیدون سانچو، بازیکن خط کناری بوروسیا دورتموند، باشد که قبلاً در جذب او ناکام مانده بود. 

تابستان گذشته منچستر نتوانست بر سر قیمت ۱۲۰ میلیون یورویی که دورتموند درخواست کرده بود، توافق کند. گزارش‌ها از آلمان در اوایل این هفته حاکی از آن است که این باشگاه بوندس لیگا، در تابستان آینده از آن قیمت احتمالاً کمی کوتاه خواهد آمد.

© The Independent

بیشتر از ورزش